به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در شرایطی که کوبا در سال ۲۰۱۲ با ثبت رکورد جدیدی، میزبانی بیش از نزدیک به سه میلیون گردشگر را تجربه کرده، در هفته های اخیر سه چرخه های رنگین به جاذبه های جدید گردشگری این کشور تبدیل شده اند.

به گزارش بی بی سی، این سه چرخه ها که « کوکو» نام دارند، در هفته های اخیر به جاذبه های جدید گردشگری شهرهای مختلف کوبا از جمله شهر « هاوانا» ، پایتخت این کشور تبدیل شده اند و در حال حاضر استفاده از آنها برای گردشگران یک امر جذاب تبدیل شده است.

اکنون گردشگران می توانند با پرداخت پنج پزو به نقاط مختلف هاوانا سفر کرده و یا با پرداخت ۲۵ پزو یکی از این سه چرخه ها را برای یک روز در اختیار داشته و به تمامی نقاط این شهر سفر کنند، این در حالیست به دلیل استفاده از خودروهای قدیمی در کوبا که مصرف بنزین بالایی دارند، استفاده از سه چرخه های کوکو برای گردشگران در این شهر بسیار مقرون به صرفه است.

در حال حاضر ۸۰ درصد گردشگران کوبا از کشورهای کانادا، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بوده و بیشتر آنها عوامل متعددی از جمله هزینه اقامت بسیار پایین، تنوع غذایی، سرویس دهی مطلوب و سواحل پاک و زیبا را از علل انتخاب کوبا به عنوان یک مقصد گردشگری اعلام کرده اند.

از مدت ها پیش و با کناره گیری « فیدل کاسترو» از قدرت و واگذاری اختیاراتش به برادر کوچک ترش « رائول» روند اصلاحات در کوبا آغاز شده است. این امر، موجب سرازیر شدن گردشگران از سراسر جهان به این کشور شده است.

کارشناسان دلیل اصلی این امر را پایین بودن هزینه ی گذراندن تعطیلات در کوبا در مقایسه با دیگر کشورها، به ویژه آمریکا می دانند. طبق آمارهای ارایه شده، کرایه ی یک اتاق در آمریکا در حدود ۱۴ برابر کوباست.

از دیگر اقدامات کوبا برای افزایش تعداد گردشگران به توسعه ی فرودگاه شهر « هاوانا» ، پایتخت این کشور، احداث فرودگاه ها و هتل های جدید و استاندارد کردن هتل های فعلی می توان اشاره کرد.

صنعت گردشگری از سال ۱۹۹۱ میلادی و از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، یکی از ارکان اقتصاد کوبا محسوب می شود