به گزارش پارس نیوز به نقل از ثریا ،مدیران پلتفرم متا که شرکت مادر اینستاگرام است، در نشستی خبری ادعا کردند که تلاش‌ها برای جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام چندان موثر نبوده است و همچنان ده‌ها میلیون ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.او گفت ایرانی‌ها همچنین از نسخه «سبک» اپلیکیشن اینستاگرام که سال گذشته در ایران منتشر شد، استفاده می‌کنند که برای مناطقی طراحی شده است که پهنای باند اینترنت در آنجا پایین است.

نیک کلِگ، معاون امور جهانی و ارتباطات پلتفرم متا - شرکت مادر اینستاگرام - در نشست خبری گفت: با وجود تلاش‌ها برای مسدود کردن اینستاگرام در ایران، ما همچنان شاهد هستیم که ده‌ها میلیون ایرانی راه‌هایی برای دسترسی به آن پیدا کرده‌اند.

ناتانیل گلیچر، رئیس واحد سیاستگذاری امنیتی شرکت متا هم تاکید کرد: تاکتیک‌های دسترسی به سرویس شبکه اجتماعی تصویرمحور، شامل استفاده از نرم‌افزار شبکه خصوصی مجازی است که فعالیت‌های آنلاین را رمزگذاری و پنهان می‌کند.

او گفت ایرانی‌ها همچنین از نسخه «سبک» اپلیکیشن اینستاگرام که سال گذشته در ایران منتشر شد، استفاده می‌کنند که برای مناطقی طراحی شده است که پهنای باند اینترنت در آنجا پایین است.

گلیچر افزود: تلاش‌ها برای جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام چندان موثر نبوده است.