به گزارش پارس به نقل از تسنیم، غلامرضا داداش‌زاده با اشاره به اینکه ظرفیت اپراتورهای فعلی ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باند پهن بسیار بالاتر از تعداد مشترکان آنهاست، اظهار کرد: در استان تهران، شرکت‌های خدمات انتقال داده‌ها (PAP) و شرکت مخابرات ایران دو میلیون و 170 هزار و 571 پورت پرسرعت سیمی نصب در حالیکه تنها یک میلیون و 686 هزار نفر متقاضی دریافت سرویس بوده و سرویس مورد نظر خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: البته در مواردی که کیفیت سرویس ارائه شده به مشترکان از شاخص‌های تعیین شده پائین‌تر باشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مورد توقف فروش سرویس اپراتور تا زمان ارتقای پهنای باند اقدام می‌کند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر شش استان کرمان، فارس، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کردستان دستور توقف فروش اعمال شده است، تصریح کرد: در مواقع اعمال توقف فروش یا مواردی که لازمه ارائه سرویس، انجام توسعه زیربنائی بخش ICT است سرویس‌های دسترسی به باند پهن شامل Wimax، Wi-Fi، 3G و 4G به عنوان سرویس‌های جایگزین قابل استفاده است.

معاون رگولاتوری اظهار کرد: مشترکان در صورت مشاهده تخلف در ارائه سرویس اینترنت پرسرعت می‌توانند از طریق سامانه پاسخگوئی به شکایات 195 و پایگاه اینترنتی www,195.ir  شکایات خود را ثبت کنند تا از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بررسی و پیگیری لازم انجام شود.