حمید ضیایی پرور چهارشنبه شب در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با اشاره به جذب کاربران اینترنتی به یک یا چند شبکه اجتماعی،افزود: تلگرام یکی از شبکه های پرنفوذ با 180میلیون کاربر است که 50 میلیون کاربر آنرا ایرانیان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: ایرانیان روزانه 2.7 میلیارد بازدید از تلگرام دارند و 750 هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است.

ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال های مخالف با ارزش ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری،آرشیوناپذیری و پروتکل های غیر بومی را از معایب تلگرام برشمرد.

وی همچنین یادآور شد: افراد 25 تا 37 سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.

ضیایی پرور اضافه کرد: ایرانیان بیشتر به دنبال محتواهای تفریحی و خبری هستند و دهه شصتی ها و افراد 25 تا 37 سال مهمترین کاربران اینترنت کشور را تشکیل می دهند.

این مسئول یادآور شد: یکی از کارکردهای رسانه تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی‌شود هرچند اخیرا 2 برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه ها محسوب می شوند.

وی همچنین گفت: شبکه های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.

ضیایی پرور افزود: شبکه های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.

وی در ادامه به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی ایرانیان، اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی‌تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدیدهای این حوزه به شمار می روند.