سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با موضوع دستگیری دکتر فرهود، پدر علم ژنتیک گفت: با اعلام خبر دستگیری دکتر داریوش دانشور فرهود پدر علم ژنتیک ایران توسط نیروهای امنیتی بلافاصله موضوع این پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارگاهان پلیس آگاهی احتمال می داند این موضوع یا آدم ربابی باشد یا اخاذی و یا کشته سازی، افزود: با بررسی های بیشتر، کارگاهان در همان ابتدا دریافتند که موضوع دستگیری دکتر فرهود توسط نیروهای امنیتی مطرح نبوده و این ادعا صحت ندارد.

پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: با بررسی های بیشتر مشخص شد دو فرد آدم ربا ساعت ۵ صبح در جلوی خانه دکتر، هنگامی که او قصد خارج شدن از منزل را داشت وی را با خودروی شخصی خود می ربایند.

وی افزود: آدم ربایان که ۳نفر بودند، در واقع یک نفر دیگر در اواسط راه به این دو نفر اضافه می شود دکتر فرهود را به شهرهای شمالی برده بودند تا از او اخاذی کنند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: آدم ربایان بعد از ۲۶ ساعت دکتر فرهود را به بانکهای شمال کشور می برند تا بتوانند مبلغ ۸ میلیارد تومان را از حساب این شخص به وسیله خودش خارج کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه دکتر فرهود مدارک شناسایی و هویتی کاملی با خود به همراه نداشته و بانکها از پرداخت پول به او امتناع می کنند، گفت: تیر آدم ربایان به سنگ می خورد و هیچ پولی نصیبشان نمی شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: آدم ربایان از دکتر فرهود برگه های تعهد برای پرداخت این ۸ میلیارد را می گیرند و از او فیلمبرداری می کنند و بعد دکتر فرهود را در ابتدای جاده چالوس با خودرویش آزاد می کنند تا بعداً بتواند پول را از او بگیرند.

سرهنگ گودرزی گفت: بلافاصله شناسایی دکتر فرهود در جاده چالوس توسط ماموران پلیس آگاهی انجام شد و دکتر فرهود تحت نظر ماموران پلیس آگاهی قرار می گیرد و دستگیری آدم ربایان آغا. شد.

وی درپایان گفت: این افراد در ساعات بعد که با دکتر فرهود برای اخذ پول تماس می گیرند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به دام افتاده و دستگیر شدند.