به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،متهم مردی میانسال است که علاوه بر دو فقره قتل، سابقه جرایم مختلفی چون ضرب و جرح عمدی و خرید و فروش مواد مخدر در شهرستان تایباد خراسان رضوی را نیز در پرونده خود دارد.

 

او روز گذشته از زندان رجایی شهر به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی توکلی منتقل شد و گفت: «من تعداد شاکی‌ها را نمی‌دانم اما این را مطمئنم که آنها برای شکایت به دادگاه نمی‌آیند و تنها اگر مرا به زندان تایباد بفرستید، برای پیگیری پرونده‌شان خواهند آمد.»

متهم از سال ٨٩ با کشتن پدرش در تایباد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد او پدرش را با انگیزه اختلافات اعتقادی به قتل رسانده و متواری شده است. تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه او بار دیگر در ٢٩ دی ٩٠، مرد ٤٠ ساله‌ای را با بهانه فساد اخلاقی در حومه تهران به قتل رساند. با سرنخ‌های متعددی که از این حادثه در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت، متهم دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

 

با اعتراف او به ارتکاب هر دو قتل، پرونده‌اش برای صدور حکم به شعبه ١١٣ وقت دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. او در جلسه رسیدگی از انجام قتل‌ها اعلام رضایت کرد و گفت: « اینکه چرا سیف‌الله – مقتول ٤٠ ساله – را کشتم بماند اما من پیش از این دو سال به او وقت داده بودم تا توبه کند اما این کار را نکرد. حتی یک بار شمشیری بزرگ جلویش گذاشتم و گفتم می‌توانم با این کارت را تمام کنم اما می‌خواهم به تو فرصت بدهم. وقتی دیدم توبه نمی‌کند، تصمیم گرفتم او را بکشم. روز حادثه زنگ زدم و از او خواستم با موتورش پیش من بیاید و چیزی را از طرف من به جایی ببرد. وقتی آمد، ١٠ هزارتومان به او دادم. آن پول حقش بود اما بعد با ضربات چاقو کشتمش. من پشیمان نیستم. شما هم نمی‌توانید من را قصاص کنید. » او درباره قتل پدر خود نیز حرف‌های مشابهی تکرار کرد و گفت: «پدرم را به خاطر فساد کشتم. او هم به حرف‌های من گوش نداد و باعث شد به قتل برسانمش.»

 

متهم پیش از این به اتهام قتل سیف‌الله به اعدام محکوم شده است اما رسیدگی به پرونده قتل پدرش به دلیل عدم حضور اولیای دم به روزهای بعدی موکول شد.