به گزارش پارس نیوز، 

پرنیای ۲/۵ ساله عصر ۲۷ مرداد امسال زمانی که همراه مادر و دو برادر دوقلویش برای خرید به شنبه‌بازار خرمدشت کرج رفته بود، ناپدید شد.

آزادی زوج مظنون

پرونده‌ای در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای جنایی کرج با دستور بازپرس حسن علائی اصل‌ثمرین تشکیل و تحقیقات ماموران برای یافتن ردی از این کودک آغاز شد. تحقیقات نشان می‌دادکه به احتمال زیاد او ربوده شده است. ۹ روز بعد از ناپدید شدن دختر خردسال، ردپای یک زن و مرد آشنا به عنوان مظنون در ربودن او به دست آمد. آن‌ها بازداشت شدند.

این دو نفر از سوی بازپرس پرونده مورد بازجویی قرار گرفتند و آشنایی با خانواده دختر گمشده را قبول کردند، اما مدعی شدند که در ماجرای ربوده شدن او نقشی ندارند و از سرنوشت این کودک بی‌اطلاع هستند. زمانی که معلوم شد این دو نفردر ناپدید شدن کودک نقشی ندارند، با هماهنگی قضایی آزاد شدند.

رد تنها مظنون در تماس تلفنی

جست‌وجو‌ها همچنان برای رازگشایی از این پرونده ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مردی با خانواده پرنیا تماس گرفته و مدعی شده که از کودک و محل نگهداری او خبر دارد، اما باید در برابر دریافت نشانی مورد نظر پولی بابت مژدگانی به او پرداخت شود و زمانی که پدر کودک گمشده از او خواسته تا اجازه صحبت با پرنیا را بدهد مرد غریبه تلفن همراهش را خاموش کرده است. همین سرنخ باعث شد که ماموران به این تماس‌گیرنده مشکوک شوند.

او به عنوان اصلی‌ترین مظنون در این پرونده تحت تعقیب پلیس کرج قرار گرفت تا این‌که دو روز پیش مرد جوان در خانه‌اش در یکی از محله‌های شهر کرج شناسایی و پیش از این‌که فرصتی برای فرار پیدا کند، بازداشت شد.

متهم جوان با انتقال به پلیس آگاهی کرج مورد بازجویی قرار گرفت و اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد تا این‌که دیروز سکوت خود را شکست و اطلاعات جدیدی از این پرونده را فاش کرد.

ادعای عجیب در تحقیقات

متهم جوان به افسر تحقیق گفت: من در شنبه‌بازار در حال پرسه زدن بودم که دختر خردسالی را دیدم که سرگردان میان غرفه‌ها راه می‌رفت. تصمیم گرفتم او را به خانه‌ام ببرم که در میانه راه دو زن شیک‌پوش به من نزدیک شدند و با ادعای این‌که مادر دختر خردسال را می‌شناسند، او را به زور از دستم درآوردند و با خود بردند. بعد از چند روز به طور اتفاقی آگهی ناپدید شدن این دختر را دیدم و با خانواده‌اش گرفتم تا مژدگانی بگیرم.

تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی کرج در حالی ادامه دارد که قرار شده سوابق کیفری او بررسی شود و همچنین درباره ادعای او که دو زن کودک را با خود برده‌اند، تحقیقات ادامه پیدا کند.

آدرس اشتباه ندهید

پدر پرنیای گمشده به جام‌جم گفت: در این دو هفته حال و روز خانواده‌ام بد است. امیدوارم او پیش از این‌که مثل آتنا قربانی شود، از سوی پلیس پیدا شود.

وی افزود: از هموطنان می‌خواهیم اگر نشان و اطلاعات درستی از سرنوشت دخترم دارند با ما یا پلیس تماس بگیرند و از تماس‌های غیرضروری با من و خانواده‌ام خودداری کنند. خانواده ما در وضعیتی نیست که به بهانه کمک آدرس‌های اشتباه از دخترم بدهند.

مردم در این مدت در کنار ما بودند و سعی می‌کردند با تماس‌های خود به ما دلگرمی و امید بدهند. اما متاسفانه برخی افراد از این شرایط سوءاستفاده کرده و اطلاعات اشتباه در مورد دخترمان می‌دادند.