به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، هجوم نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری حداقل ۳۰ زخمی برجای گذاشت.

هلال احمر فلسطین نیز زخمی شدن حداقل ۳۰ شهروند فلسطینی در تهاجم و حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه کفر قدوم در شرق قلقیلیه واقع در جنوب نابلس را تائید کرده است.

گفته شده در این درگیری در بامداد یکشنبه، صهیونیست‌ها از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند.

همچنین گروهی از شهرک نشینان صهیونیست در روستای بورین واقع در جنوب نابلس به منزل مسکونی یک فلسطینی حمله کرده و خانه او را آتش زدند.

همزمان در آستانه برگزاری مراسم توهین آمیز و افراطی روز پرچم گروهی از بنیادگرایان صهیونیست در اقدامی تحریک آمیز اقدام به برپایی راهپیمایی در محلات فلسطینی‌ها کردند که با خشم و درگیری در جریان مقابله فلسطینی‌ها با آن‌ها روبرو شدند.

پیش از این، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی درباره برپایی مراسم «روز پرچم» از سوی صهیونیست‌های افراطی تاکید کرده بود که این اقدام صهیونیست‌ها با هدف خنثی کردن نتایج نبرد «سیف القدس» صورت می‌گیرد.

تا کنون هشدارهای زیادی از سوی گروه‌های فلسطینی درباره برگزاری راهپیمایی روز پرچم داده شده و بسیاری خواستار لغو برگزاری این مراسم توهین آمیز شده اند. حتی چند ساعت پیش از این نیز، «مشیر المصری» عضو ارشد حماس در سخنانی گفت: «شکی در این نیست که راهپیمایی پرچم که دشمن صهیونیستی به دنبال برگزاری آن است، تخطی از تمامی خطوط قرمز است.»

راهپیمایی پرچم یک مراسم جدید است و تاریخ برگزاری آن مطابق تقویم عبری است؛ روزی است که در سال ۱۹۶۷ اشغالگران صهیونیست توانستند بعد از جنگ به طور کامل قدس را اشغال کنند.