به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دو موسسه حقوقی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم اخطاریه هایی مبنی بر تخریب خانه های فلسطینیان در روستای سوسیا واقع در جنوب الخلیل ارائه کرده است.

در بیانیه مشترک صادره از مرکز «خاخام های حامی حقوق بشر» و مرکز اطلاعات حقوق بشر در اراضی اشغالی «بتسلیم» آمده است که کابینه اسرائیل برای تخریب خانه های روستای سوسیا پس از ماه مبارک رمضان تحت فشار شهرک نشینان یهود در این منطقه، برنامه ریزی کرده است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهارم ماه می گذشته تصمیم گرفت که این روستا را تخریب کرده و ساکنان آن را که تعدادشان به 250 نفر می رسد از این روستا بیرون کند.

از سوی دیگر گزارش های خبری حاکی از آن است که نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته 5 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که یکی از این بازداشت شدگان از فعالان حماس و بقیه نیز به دست داشتن در خشونت ها متهم هستند.

بازداشت شدگان برای بازجویی به نهادهای امنیتی ارجاع داده شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل تقریبا هر روز فلسطینیان را به بهانه های مختلف در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت می کنند.

در همین رابطه برخی منابع خبری گزارش دادند نظامیان صهیونیست در شهرک الشیوخ واقع در شرق الخلیل یک شهروند را بازداشت و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

بر پایه این گزارش، نظامیان صهیونیست به منطقه الزراقه در شرق این شهرک یورش برده و «قسام موسی حلایقه» (25 ساله) را بازداشت کرده و برادرش محمد نیز در اثر اصابت گلوله پلاستیکی زخمی شد.