به گزارش پارس نیوز، 

یک وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد اسرائیل از ترس رسیدن موشک های مقاومت به تل آویو آتش‌بس را پذیرفت.

تساحی هنگبی، وزیر امور منطقه‌ای و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد دلیل اقدام اسرائیل در پذیرش آتش بس با جنبش حماس، «ترس از رسیدن موشک های (این جنبش) به منطقه تل آویو و موفقیت حماس در فلج کردن حرکت هواپیماها» بوده است.

این وزیر اسرائیلی افزود: «وارد آوردن ضربه ای سخت به حماس به منزله فلج کردن زندگی در تل آویو خواهد بود و همچنین باعث خواهد شد فعالیت فرودگاه بن گوریون چند هفته متوقف شود».

هنگبی در ادامه اظهاراتش که روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت آن را منتشر کرد، گفت راه اندازی جنگی گسترده علیه نوار غزه، مخاطرات و خسارت های سنگینی برای اسرائیل در پی دارد؛ بویژه در صورتی که موشکهای حماس به تل آویو برسد، که در این حالت، بخش گردشگری ضرر زیادی خواهد دید. وی همچنین تصریح کرد: «نگرانی ها از پیامدهای اصابت موشک های حماس به تل آویو، باعث می شود گلوله باران شهرک های اسرائیلی نزدیک به مرز غزه را تحمل کنیم».

وزیر امور منطقه ای رژیم اشغالگر همچنین هشدار داد جنگ گسترده علیه نوار غزه به این معناست که ارتش اسرائیل مجبور خواهد بود عملیات زمینی گسترده ای را در عمق نوار غزه به راه بیندازد، به گونه ای که نظامیان اسرائیلی باید در هر منطقه به دنبال سکوهای پرتاب موشک بگردند و این امر به نوبه خود خسارت های جانی زیادی بر جای خواهد گذاشت.

این اظهارات هنگبی خشم گسترده ای را در اسرائیل بوجود آورد، بویژه هنگامی که اشاره کرد: اسرائیل ترجیح می دهد به جای تل آویو، به شهرک های اسرائیلی نزدیک به مرز غزه حمله شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، مجبور شد از این اظهارات هنگبی شانه خالی کند و آنها را غیرقابل قبول خواند و گفت واکنش حماس بسیار بزرگ بود و نمی توان بین منطقه ای در اسرائیل با منطقه ای دیگر تفاوت قائل شد.

از طرف دیگر «آوی گبای»، رئیس حزب کار رژیم اشغالگر (مخالف دولت)، به هنگبی حمله ور شد و گفت: «بر اساس اظهارات هنگبی، می توان شهرک نشینان در جنوب را نادیده گرفت و آنها را به حال خودشان وا گذاشت، در حالی که نمی توان محافظت از تل آویو و ساکنان آن را نادیده گرفت. این اظهارات نشاندهنده آن است که دولت کنونی، همه ارزشهای لازم برای ادامه کارش را از دست داده است و باید کنار برود».