به گزارش پارس نیوز، 

جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

جنبش حماس امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم استرالیا تجاوز به ملت فلسطین و حقوق تاریخی آنها است و نقض همه قطعنامه‌های بین‌المللی که این کشور در گذشته به نفع آن رأی داده است.

حماس تاکید کرد که این تصمیم به زیان استرالیا است و بر روابط دو ملت که مبتنی بر احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی است تاثیر می‌گذارد.

جنبش حماس در این بیانیه از نخست‌وزیر استرالیا خواسته که از این تصمیم ظالمانه خود علیه ملت فلسطین صرف نظر کند.

این جنبش همچنین از مواضع وزیر خارجه بحرین در قبال این تصمیم استرالیا انتقاد و بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح تاکید کرد.

 اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز شنبه گفت که کشورش قدس غربی را پایتخت اسرائیل می‌داند.

 اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا قصد دارد تا طی یک سخنرانی در شهر سیدنی، تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام کند.

این در حالی است که خالد بن احمد خلیفه وزیر خارجه بحرین در واکنش به این تصمیم استرالیا گفت که موضع استرالیا آسیبی به خواسته‌های بر حق فلسطینیان وارد نمی‌کند.

خاطر نشان می‌شود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر 2017، قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که این اقدام آمریکا، خشم فلسطینیان را برانگیخت و محکومیت اغلب  کشورها را در پی داشت.‎

گشایش سفارت جدید آمریکا در 14 می در قدس اشغالی، با حمام خون در نوار غزه همزمان شد که شاهد درگیری های گسترده شهروندان فلسطینی در طول مرزهای نوار غزه با نظامیان صهیونیستی بوده است، در آن درگیری‌ها در آن روز، 62 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله های نظامیان رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.‎