به گزارش پارس به نقل از تسنیم، یک مسئول فلسطینی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی اعلام کرده مجوز ورود 200 فلسطینی ساکن غزه که قرار بود امروز پنج شنبه برای اقامه نماز و اعتکاف در مسجدالاقصی در این ماه مبارک وارد قدس شوند را باطل کرده است.
این مسئول فلسطینی همچنین تصریح کرد که این رژیم مجوز ورود 400 فلسطینی دیگر که قرار بود روز جمعه وارد قدس شده و در نماز جمعه مسجدالاقصی مشارکت داشته باشند را نیز لغو کرده است.
در شرایطی که رژیم صهیونیستی بعضا اجازه ورود شمار محدودی از فلسطینیان ساکن نوار غزه به قدس برای شرکت در نماز جمعه مسجدالاقصی را می دهد، بارها به بهانه های مختلف مانع از ورود ساکنان نوار غزه به این شهر مقدس شده و از تعهدات خود در این راستا شانه خالی می کند.
درخواست آزادی 14 تن از سرنشینان کشتی آزادی غزه
«جمال الخضری» رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره بر ضرورت آزادی فوری 14 فعال همبستگی با ملت فلسطین که سرنشین کشتی آزادی غزه بودند و از روز دوشنبه توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند، تاکید کرد.
وی تصریح کرد که بازداشت این فعالان در آبهای بین المللی و عدم آزادی آنها امری غیر قانونی و نقض همه توافقات بین المللی است و بایستی این فعالان سریعا آزاد شوند.
وی کشورهایی را که شهروندان آنها در ناوگان آزادی شرکت داشتند به ضرورت تحرک فوری و جدی و اعمال فشار بر اسرائیل برای آزادی بازداشت شدگان فراخواند.
الخضری پایداری، چالش و اصرار فعالان و حامیان فلسطین برای کمک رسانی به غزه را ستود و بر ضرورت تلاش برای پایان دادن به محاصره غزه تاکید کرد.
بازداشت 7 شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری
گزارش های خبری حاکی از آن است که نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته 7 فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کردند.
رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای ارتش و گارد مرزی شب گذشته 7 فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کرده و مدعی شدند که این افراد در اقدامات مرتبط با تروریسم دست داشتند.
نیروهای رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز تعدادی از فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی را بازداشت می کنند.
حماس: گردان های قسام برای مبارزه با دشمن صهیونیستی از کسی اجازه نمی گیرد
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ادعای رژیم صهیونیستی درباره رهبران این جنبش در خارج از سرزمین های اشغالی در خصوص تشکیل تیم های عملیاتی و برنامه ریزی برای اجرای عملیات هایی که به امنیت کشورهایی که حماس در آنها حضور دارد، لطمه می زند را به کلی تکذیب کرد. 
حسام بدران طی بیانیه ای گفت:« رژیم صهیونیستی هر از گاهی دست به جو سازی می زند و هدف از این جوسازی ها بر هم زدن مناسبات میان این جنبش و کشورها و طرف های حامی آرمان فلسطین است.»
وی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی برخی رهبران حماس در خارج از سرزمین های اشغالی را مسئول طراحی و اجرای عملیات در کرانه باختری قلمداد می کند تا از این طریق بر درماندگی خود در زمینه ممانعت از فعالیت های نیروهای مقاومت سرپوش بگذارد.
این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد:« گردان های قسام برای ایفای نقش خود در زمینه مقابله با اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست از کسی اجازه نمی گیرد.»
بدران تصریح کرد:« به تمامی نیروهای مقاومت در صحنه نبرد با دشمن صهیونیستی درود و سلام نثار می کنیم و از حق طبیعی آنان در زمینه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست به هر شیوه و با هر ابزار ممکن حمایت می کنیم.»
یورش مجدد صهیونیست ها به مسجدالاقصی
شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز پنج شنبه نیز در میان حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.
شاهدان عینی گفتند که 15 شهرک نشین به همراه عناصر اطلاعاتی رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در میان حراست شدید نیروهای پلیس شروع به گشت زنی در صحن های این مسجد کردند.
بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی حضور دارند.
حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی
منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با حمله به تظاهرات فلسطینیان که در نخستین سالروز شهادت «محمد ابوخضیر» نوجوان 16 ساله فلسطینی در قدس برگزار شد، 4 نفر از آنها را زخمی کردند.
بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این راهپیمایی خیابان منتهی به شهرک «آدم» واقع در روستای جبع در شرق قدس را بستند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصویر شهید ابوخضیر را در دست داشته و با سر دادن شعارهایی مخالفت خود با شهرک سازی را اعلام کرده و محاکمه قاتلان ابوخضیر را خواستار شدند.
تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست سال گذشته محمد ابوخضر را به هنگام عزیمت به مسجد برای اقامه نماز صبح ربوده و به آتش کشیدند که این جنایت خشم فلسطینیان را برانگیخت.