به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در سخنانش به مناسبت ششمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) گفت :مقاومت ، اراده ملت و توکل به خدا از لبنان محافظت کرد .

سید حسن نصرالله افزود: منطقه ما همچنان در حال فرسایش است و از ۷۴ سال پیش یعنی از روز نکبت فلسطین در سال ۱۹۴۸ با جنگ مواجه است. روز نکبت فلسطین در سال ۱۹۴۸ روز نکبت همه اعراب و ملت‌های منطقه بود و ملت‌های منطقه همچنان از پیامد‌های این روز در رنج هستند. 

وی اضافه کرد: لبنان نیز برابر نکبتی مشابه قرار داشت اگر به اشغالگران اسرائیلی اجازه داده می‌شد به اشغالگری خود در سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهند. مقاومت در کشف و متلاشی کردن بسیاری از شبکه های جاسوسی اسرائیل با همکاری دستگاههای امنیتی نقش داشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سید مصطفی بدرالدین و رفقای او منتظر جامعه بین المللی و کشور‌های عربی نشدند و از همان ساعات نخست یورش، مقاومت برابر اشغالگران را آغاز کردند. در نبرد خلده، نیرو‌های مختلف از جنبش امل گرفته تا ارتش سوریه و مقاومت فلسطین و نیرو‌های ملی و گروهی از جوانان مومن که بعد‌ها حزب الله شدند و از جمله آن‌ها سید مصطفی بدرالدین، حضور داشتند. در بین جوانانی که در خلده مبارزه کردند شماری از اولین مسئولان امنیتی و نظامی حزب الله حضور داشتند که برخی از آن‌ها هنوز زنده هستند.

نصرالله گفت: هیچ کس دچار این توهم نیست که جهان عرب قادر به محافظت از لبنان است چرا که در زمانی که قوی و متحد بودند قادر به محافظت از فلسطین نبودند. کسی که از لبنان محافظت می‌کند، ملت ما، مقاومت ما، اراده ما، توکل ما به خدا و اعتماد ما به او است. زمانی که دشمن به لبنان حمله کرد، دولت به سراغ بدترین گزینه یعنی مذاکره با دشمن از موضع ضعف و تسلیم رفت. گشودن درها به سمت شرق و غرب باعث می شود از بروز تشدید بحران و انفجار در کشور جلوگیری کنیم و بهبود روابط با سوریه زمینه و شرایط را برای حل مشکل آوارگان سوری در لبنان فراهم می کند.