به گزارش سرویس بین الملل­ خبرگزاری­ صدا و سیما؛ به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیرو‌های روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد سومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

تیم لهستان حاضر به بازی در مسکو نیست

رئیس فدراسیون فوتبال لهستان امروز اعلام کرد به علت عملیات ویژه روسیه در خاک اوکراین، این فدراسیون حاضر نیست تیم لهستان را در دیدار ۲۴ مارس برابر تیم روسیه در دور پلی آف در مسکو به میدان بفرستد.

صف طولانی خودرو‌ها در مرز‌های رومانی برای خروج از اوکراین

شبکه تلویزیونی الحدث در یوتیوب تصاویر ماهواره‌ای از صف طولانی خودرو‌ها و ترافیک سنگین در مرز‌های اوکراین و رومانی برای فرار از حملات روسیه به اوکراین منتشر کرد

بخشنامه دولتی به رسانه‌های روسیه برای سانسور جنگ اوکراین

هیات نظارت بر رسانه‌های روسیه به رسانه‌ها بخشنامه کرد، از عبارت “تهاجم” و “حمله” استفاده نکنند.همچنین این هیات به ۱۰ رسانه تذکر داد تا از انتشار اخبار و شایعات غلط نسبت به حوادث خودداری کنند.

ورشو: بیش از ٧۶ هزار اوکراینی وارد لهستان شده‌اند

گارد مرزی جمهوری لهستان خبر داده بیش از ۴٧ نفر از ساکنان اوکراین در روز جمعه وارد این کشور شده‌اند. روز ٢۴ فوریه نیز ٢٩ هزار شهروند اوکراینی وارد لهستان شده بودند.

مکرون: جنگی طولانی در پیش است

استقرار تانک ها و خودروهای زرهی در مناطق مسکونی کی یف

رسانه ها تصاویری از استقرار تانک ها و خودروهای زرهی اوکراینی در مناطق مسکونی کی یف منتشر کردند.

وزارت دفاع روسیه: فقط اهداف نظامی را هدف قرار داده ایم

ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد، نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه دیشب با موشک‌های کروز دریا و هوا پایه به تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین حمله کردند؛ من یک بار دیگر تاکید می‌کنم این آتش بار تنها اهداف زیرساخت‌های نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین را هدف قرار داده و صدمه‌ای به زیرساخت‌های مدنی و مسکونی نزده است.

این اظهارات درحالی بیان شد که تصاویری از اصابت راکت یا موشک به یک ساختمان مرتفع مسکونی منتشر شده است.

انتقال کارمندان سفارت اوکراین در مسکو

سخنگوی وزارت امور خارجه لتونی اعلام کرد، کارکنان سفارت اوکراین در مسکو به لتونی منتقل می‌شوند.

تولد یک نوزاد در یکی از پناهگاه‌های کی یف

رسانه های اوکراینی با انتشار تصویری از تولد یک نوزاد در یکی از پناهگاه‌های کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

مکرون: جنگی طولانی در پیش است

مکرون: جهان برای جنگ طولانی‌مدت آماده باشد

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در خصوص تحولات این کشور هشدار داد و گفت این جنگ ادامه خواهد داشت و ما باید خودمان را برای آن آماده کنیم.