به گزارش پارس نیوز، 

پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد روسیه حضور نظامی خود را در مرز اوکراین به شدت تقوت کرده است و احتمال جنگ کامل با مسکو وجود دارد.

پترو پروشنکو گفت: «تعداد تانک‌ها در پایگاه‌های نظامی روسیه در سراسر مرز‌های ما سه برابر شده است. تعداد واحد‌های نظامی در مرز‌های ما به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است.»

وی همچنین به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین تصریح کرد تعداد کشتی‌های نظامی روسیه در دریای آزوف و نیز در شبه جزیره کریمه، که چهار سال پیش به روسیه الحاق شد، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

پوروشنکو گفت: «در کریمه از سال ۲۰۱۴ تعداد نظامیان سه برابر، تعداد زره پوش‌ها پنج برابر و توپخانه حدود ده برابر شده است. من نمی‌خواهم کسی فکر کند این‌ها بازی‌های بچه گانه هستند. اوکراین با تهدید جنگ از سوی فدراسیون روسیه مواجه است.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین اعلام کرده از زمان توقیف سه ناو نظامی اوکراین توسط روسیه در دریای سیاه و سواحل کریمه در شامگاه یکشنبه، تلاش کرده است تا با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تلفنی گفتگو کند که پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرده است.

پوروشنکو تصریح کرد: «همان شب خواستم با پوتین گفتگو کنم، اما ما جوابی دریافت نکردیم و من مجبور شدم از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بخواهم در این مورد با پوتین گفتگو کند.»