به گزارش پارس نیوز، 

در میانه وضعیت متشنج روابط روسیه با رژیم صهیونیستی، این بار مسکو به یک هیأت اسرائیلی اجازه ورود و صحبت درباره واقعه سقوط هواپیمای ایلوشین را نداد.

پیش از بیانیه روسیه درباره تحویل دادن سامانه‌های پدافند موشکی S-300 به ارتش سوریه و تماس تلفنی پر تنش سران تل‌آویو و مسکو، رژیم صهیونیستی هیأتی شامل وزیر جنگ و مشاور امنیت داخلی خود را برای اعزام به روسیه آماده کرده بود، اما مسکو اجازه چنین سفری را نداد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» تل‌آویو قصد داشته با اعزام این هیأت، اقدام خلبان جنگنده اسرائیلی در مخفی‌شدن پشت هواپیمای روسی در جریان حمله به لاذقیه را رفع‌ و رجوع کند، اما مسکو با نپذیرفتن این هیأت، از تل‌آویو خواست اگر توضیحی دارند، غیرحضوری ارائه کنند.

هفته گذشته یک فروند هواپیمای «IL-20» متعلق به نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی با 15 خدمه بر فراز لاذقیه به خاطر اقدام فریبکارانه خلبان جنگنده صهیونیست، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفته و منهدم شد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر اقدامات بی‌پروایانه برخی بازیگران منطقه‌ای، مسکو تصمیم گرفته طی 2 هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را در اختیار سوریه بگذارد.

شویگو به دنبال این حادثه با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله، به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد، اما مسکو پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شده است.