به گزارش پارس، الهام اختری دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایرانی بهترین میوه‏ ها، میوه‏ هایی هستند که در فصل خودشان و به شکل طبیعی به عمل می آیند و باید پرتقال در فصل پاییز و زمستان و هندوانه در فصل تابستان مصرف شود و اگر میوه رسیده وشیرین باشد، مصرف آن برای سلامتی مفید است.

وی با بیان اینکه انگور و سیب از بهترین میوه ها محسوب می شود و در حفظ سلامتی افراد اهمیت دارند، افزود: انگور رسیده، بیدانه و شیرین با کیفیت گرم و تر خون ساز بوده و طبیعت بدن را به سمت گرمی متمایل کرده و جزء معدود میوه‏ هایی است که بعد از غذا می توان مصرف کرد، بدون اینکه اختلالی در هضم غذا روی دهد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: به یاد داشته باشید که برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی و دیابت هستند، ضرر دارد ولی برای سایر افراد با مزاج های مختلف مصرف این میوه مفید است.

اختری عنوان کرد: سیب شیرین رسیده مفرح اعصاب بوده همچنین بوی سیب حافظ قلب است. البته پوست سیب خواص زیادی دارد ولی به علت نابسامانی سم پاشی و عدم رعایت برخی از نکات در سم پاشی بهتر است سیب بدون پوست مصرف شود.

وی افزود: سیب تب بر قوی است و برای پایین آوردن تب کودکان مفید است و از سیب در رژیم های لاغری به خوبی می‏ توان استفاده کرد و در رژیم های پس از شیمی درمانی نیز کاربرد دارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان داشت: سیب برای در بچه‏ هایی که وزن نمی‏ گیرند، قابل استفاده است. افراد در رژیم غذای خودشان سیب و آب سیب را فراموش نکنند. البته به یاد داشته باشند که سیب را به فاصله حداقل دو ساعت از غذا مصرف کنند.