به گزارش پارس ، برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه بسیاری از افراد با اضافه شدن وزن شان که رو به چاقی می روند، شروع به گرفتن رژیم می کنند که بیشتر افراد صرفا به دلیل زیبایی و آراستگی ظاهر رژیم می گیرند ولی مهمتر از آن توجه به سلامت فرد است که میزان طول عمر و مقاومت افراد را در مقابل بیماری ها به شهرت افزایش می دهد.

وی افزود: بسیاری از افراد با گرفتن رژیم های غلط و تنها کاهش فوری وزن شان برایشان مهم است و در صورتی که رژیم های خودسرانه و اینکه فرد ساعات طولانی مواد غذایی نخورد جز تحمیل یکسری عوارض ناخواسته حاصلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در رژیم های غیر اصولی معمولا اولین چیزی که حذف می شود گروه کربوهیدرات همچون مواد قندی نشاسته ای، نان، برنج و حتی ماکارونی است که گروه کربوهیدرات ها انرژی سلول عصبی را تامین می کنند و در نتیجه فرد پس از مدتی حالت های عصبی در آن پدیدار می شود.

وی تاکید داشت: مفهوم رژیم گرفتن کم خوردن نیست بلکه صحیح خوردن است و حتی ممکن است فرد در حین رژیم بیشتر از قبل غذا مصرف کند ولی لاغر شود و امروزه ثابت شده است که چاقی به دلیل بدخوری و مصرف مواد بسیار پرکاری است.

وی در خاتمه گفت: افرادی که رژیم در برنامه غذایی شان وجود دارد بایستی در کنار رژیم شان ورزش های مختلفی همچون پیاده روی، شنا و یا حتی کوهنوردی را انجام دهند تا نتیجه بهتری برای لاغر شدن داشته باشند.