به گزارش پارس ، محبوبه بزرگی دستیار داروسازی طب سنتی در گفت و گو با تسینم اظهار داشت: در طب سنتی ایران سیب به داروی نشاط آور معروف است.
 
به گفته وی سیب شیرین میوه ای است با طبع گرم وتر و یکی از میوه هایی است که در طب سنتی به خاصیت نشاط آور بودن آن تاکید شده و خوردن و حتی بوییدن آن برای تقویت مغز، قلب و کبد مفید است.
 
دستیار داروسازی طب سنتی اضافه کرد: امروزه آب سیب توسط پزشکان طب سنتی در موارد مختلف به طور مثال برای افرادی که دچار ضعف هستند، تجویز می شود همچنین  سیب رنده شده همراه با گلاب وشکر هم برای سالمندان و افرادی که ضعف گوارش دارند، مفید است.
 
بزرگی ادامه داد: امروزه در مطالعات حیوانی، اثر سیب در پیشگیری از  سرطان ریه، کولون و پروستات به تائید رسیده است هم چنین بر اساس این مطالعات سیب در بیماری های مرتبط با کبد چرب هم مفید است.
 
وی بیان داشت: با توجه به گسترش بیماری هایی از جمله افسردگی و سرطان در جوامع مختلف و مفید بودن سیب در این بیماری ها یکی از توصیه های ساده و در دسترس می تواند مصرف این میوه باشد البته در صورتی که منع مصرفی برای بیمار نداشته باشد.
 
رب سیب در تمام افعال از جرم آن بهتر است و برای تقویت قلب، معده، کبد و دفع سموم مفید است باید بدانیم بعد از خوردن سیب نوشیدن آب ضرر و موجب فساد غذا در معده می شود.