به گزارش پارس به نقل از عصر ایران، ماده ای که از آن برای شیرین کردن مواد خوراکی استفاده می کنیم، کاربردهای زیادی در خانه دارد و برای از بین بردن سوسک ها، حشرات، تسکین سوختگی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

طولانی تر شدن عمر گل ها: یک قاشق غذاخوری شکر را به یک لیتر آب گلدان اضافه کنید. شکر حل شده موجب تغذیه و قوت دادن به ریشه گل می شود و در این صورت گل ها برای مدت طولانی تری تازه می مانند. اگر یک قاشق غذاخوری سرکه هم به آب اضافه کنیددیگر کپک ها و باکتری ها که موجب به وجود آمون بوی بد در گلدان می شوند نیز رشد نمی کنند.

تمیزکننده دست: شکر یک ساینده است و اگر دست های خیلی کثیف و روغنی داشته باشید می توانید با استفاده از مالیدن شکر به دست هایتان آنها را تمیز کنید.

تسکین زبان سوخته: اگر تا به حال زبانتان را با نوشیدنی یا غذای داغ سوزانده باشید می دانید که چقدر آزاردهنده است. در این مواقع مقداری شکر روی ناحیه سوخته شده بپاشید و مشاهده که به سرعت درد و سوزش فروکش می کند.

کشتن سوسک ها : مقدار مساوی شکر و بکنیگ پودر را با هم مخلوط کنید شکر این موجودات زشت را جذب می کند و بکینگ پودر آنها زا می کشد.

آتش روشن کردن: اگر با آتش کردن زغال سنگ یا چوب مشگل دارید مشتی پر از شکر را روی آن بریزید. شکر موجب مشتعل شدن چوب و به وجو آمدن آتش می شود.

تازه نگه داشتن کیک: اگر می خواهید کیک خانگی تان زمان بیشتری تازه بماند هنگامی که کیک هنوز داغ است مقداری شکر روی آن بپاشید این روش موجب می شود کیک مدت زمان طولانی تری تازگی خود را حفظ کند.