به گزارش پارس ، دکتر رضا امانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: صبحانه، مهمترین وعده غذایی است و بررسی ها نشان می دهند که خوردن صبحانه هم در کودکان و هم در بزرگسالان در بهبود عملکرد ذهنی و کارکرد شغلی تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که وعده صبحانه را از لیست غذایی خود حذف می کنند، شانس چاقی را در خود تا یک سوم افزایش می دهند.

امانی ادامه داد: تاثیر صبحانه خوردن بر روی موفقیت در آزمون های محاسباتی مانند ریاضی بیشتر است و موجب افزایش تمرکز و حافظه کوتاه مدت می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره نتایج آزمایشی که بر روی دانش آموزان دبستانی اهواز انجام شده، گفت: در این آزمایش با تهیه یک صبحانه استاندارد و معمولی و با انجام بررسی های متقاطع مشاهده شد دانش آموزانی که وعده صبحانه را مصرف کرده اند در مقایسه با کسانی که صبحانه نخورده اند، از قدرت تمرکز و حافظه کوتاه مدتی به میزان ۲۰ درصد بالاتر، برخوردار هستند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد عادت مصرف صبحانه در خانواده اظهار کرد: افرادی که تمایل به خوردن صبحانه ندارند باید این عادت را به تدریج و با خوردن غذاهای سبک مانند نصف لیوان آب میوه، چای رقیق و یا خوردن میوه در خود ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه درباره رژیم مناسب غذایی در ایام امتحانات توصیه کرد: قبل از امتحان غذای سنگین و پرچرب مصرف نشود. همچنین وعده شام به آخر شب موکول نگردد. در وعده صبحانه نیز، مواد با پروتئین سرشار به همراه میوه فصل توصیه می شود.