به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، این مشکلات می تواند در انگشتان، قوس پا، پاشنه و مچ ایجاد شود و نه تنها باعث درد بلکه باعث بروز بیماری های پوستی، میخچه، عفونت های قارچی و پینه شود. هم چنین در دیگر قسمت های بدن مانند ستون فقرات، مفاصل، ران، زانوها و مچ پا مشکل ایجاد کند و حتی نحوه راه رفتن و تعادل فرد را هم تحت تأثیر قرار دهد.

کفش مناسب باید پاشنه بلند، نوک تیز و صندل نباشد و درست به اندازه پا باشد. کفش پاشنه بلند نامناسب، تشدید کننده مشکل قلبی است و اندازه پاشنه کفش در بین اجزا و قسمت های مختلف آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. پاشنه نامناسب می تواند با اثر مستقیم بر پا به کوتاهی تاندون آشیل و کم شدن محدوده دامنه حرکتی مفصل مچ پا بینجامد. کفش نوک تیز، عوارض کفش پاشنه بلند را تشدید می کند.

مناسب ترین ارتفاع پاشنه کفش برای مردان، ۲ تا ۳ و برای خانم ها ۳ تا ۴ سانتی متر است. از سویی کفش های عروسکی و بدون پاشنه نیز باعث بروز مشکلاتی در زانو، لگن و پشت می شود و چون هیچ قوسی ندارد مانع عملکرد مناسب پا می شود.

کفش مناسب باید پاشنه استاندارد داشته، اندازه پا باشد، به پا فشار نیاورد و بزرگ تر از اندازه پا هم نباشد و در قسمت جلو به شکلی طراحی شده باشد که انگشتان پا را آزار ندهد.