به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کارشناسان سلامت عمومی می گویند: اگر ذهن خود را کنجکاو و جستجوگر نگه دارید، همواره شخصیتی جوان و نگرشی درخشان و تیزبینانه خواهید داشت.

سایت اینترنتی هلت می آپ در مقاله ای در این باره به معرفی مهم ترین مزایای داشتن ذهن کنجکاو پرداخته که به شرح زیر است:

- کنجکاوی سلامت بدن را بهبود می بخشد. بازبینی روی مطالعات مختلفی که در این زمینه انجام گرفته نشان می دهد که کنجکاوی بیشتر، روی موضوعات سلامتی و بهداشتی به بهبود شرایط جسمی و روانی انسان کمک می کند.

- همچنین حس کنجکاوی مثبت به شما کمک می کند که مشکلات را راحت تر و هوشمندانه تر حل کنید. دکتر « بن دین» کارشناس مطالعات روانشناسی در آمریکا در مقاله ای با عنوان « کنجکاوی برای کنجکاوی» می گوید: مغزهای جستجوگر و کنجکاو، مغزهای فعال تری هستند و متعاقبا باهوش تر نیز می شوند. افرادی که حس کنجکاوی خود را حفظ می کنند، در زندگی چیزهای بیشتری یاد می گیرند و بزرگسالانی که ذهن کاوشگر دارند از مهارت های بهتری برای حل مشکلات و نیز از قدرت تحلیل بیشتری برخوردارند.

- کنجکاوی به شما کمک می کند که شخصیت خود را کشف کنید. وقتی انسان به جستجو و بررسی موضوعات مختلف در زندگی شان می پردازند، این ویژگی به او کمک می کند که جهان پیرامون خود را بهتر بشناسد. افرادی که در سنین نوجوانی به جستجوی معلومات و اطلاعات جدید، عادت دارند و به این خصوصیت خود ادامه می دهند می توانند ایده ها، نقطه نظرات و باورهای خود را بهتر بشناسند و اگر از آنها راضی نبودند، تغییرشان دهند.

- کنجکاوی مثبت همچنین به موفقیت کمک می کند. در مقاله ای که اخیرا در نشریه تخصصی « سایکولوژی تودی» به چاپ رسیده، تاکید شده است که خصوصیاتی چون کنجکاوی و هوشیاری حتی بیش از برخورداری از ضریب هوشی بالا می توانند به موفقیت در زندگی کمک کنند. این ویژگی های شخصیتی به انسان ها کمک می کنند که در مدرسه و محیط کار موفق تر باشند.