به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دکتر ˈحسین پاکدامن ˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: عوارض مصرف داروهای ام اس بسیار زیاد است و مصرف این داروها در بیماران تب و لرز، درد، بی حالی و سر درد ایجاد می کند و در واقع ۳۰ تا ۵۰ درصد کیفیت زندگی بیماران ام اسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از داروهای ام اس با وجودی که عوارض زیادی دارد ولی می تواند ۵۰ درصد از پیشرفت این بیماری در بدن جلوگیری کند و حملات ام اس را کمترکند.

این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: ترس و توهم از ابتلا به ام اس در میان مردم بسیار زیاد شده است و بسیاری از بیماران مراجعه کننده به به مطب ها تصور می کنند دچار بیمار ام اس شده اند ولی باید گفت هر علایمی نشانه این بیماری نیست و برای تشخیص بیماری ام اس باید آزمایش های تخصصی، بررسی های نورولوژی، ام آر آی، رادیولوژی، تست های مختلف انجام شود تا بتوان به درستی بیماری تشخیص داده شود.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران افزود: بسیاری از بیماری های مغز و اعصاب هنوز شناخته نشده اند. هم اکنون در برخی از کشورهای پیشرفته حدود ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی برای درمان صرع در نظر گرفته می شود.

پاکدامن گفت: داروهای مغز و اعصاب هزینه زیادی را بر بیماران تحمیل می کند و اگر برای پیشگیری از بیماری های مغز و اعصاب آموزش های لازم و اطلاع رسانی شود در آینده بار هزینه های درمان کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیماری های مغر و اعصاب دومین و سومین علت مرگ و میر در جهان هستند از این رو توجه و اهمیت به بیماری های مغز و اعصاب در کشور باید بیش از پیش باشد و با انجام تحقیقات گسترده می توان این بیماری ها را درمان کرد.

به گفته وی بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ماه امسال با هدف بررسی بیماری های مغز و اعصاب در هتل المپیک برگزار می شود.