به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، دکتر محمد حسین اعرابی با اشاره به افتتاح این پورتال در هفته سلامت افزود: این دانشگاه به عنوان اولین متولی کشوری برنامه قلب سالم از سوی وزارت بهداشت انتخاب شده است.

وی، ارائه اطلاعات کامل در رابطه با قلب انسان، ایجاد فضای پرسش و پاسخ الکترونیک در مورد قلب سالم، تشکیل شبکه اجتماعی الکترونیک قلب سالم، ارائه نرم افزارهای کاربردی خودمراقبتی و گزارش آخرین تحقیقات در رابطه با داشتن قلبی سالم را از جمله اهداف این پورتال عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: بیماری قلبی عروقی به عنوان اولین عامل مرگ، یک سوم کل مرگ و میرها در جهان را به خود اختصاص می دهد، این بیماری علاوه بر مرگ و میر بالا، عوارض قابل توجهی را نیز به جای می گذارد و از علل ناتوانی به خصوص در سنین بالا است.

وی، با اشاره به اینکه بیماری های قلبی و سکته مغزی مسئول ۱/۱۷ میلیون مرگ سالانه در جهان می باشد، ادامه داد: حداقل ۸۰ درصد از مرگ های زودرس از طریق رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و اجتناب از استعمال دخانیات قابل پیشگیری می باشد.

دکتر اعرابی وراثت، جنس و افزایش سن را از عوامل غیرقابل پیشگیری و تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و کم تحرکی از عوامل قابل پیشگیری بیماری قلبی عروقی عنوان کرد و با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش در پیشگیری از بیماری های قلب عروق یادآور شد: این موضوع بسیار مهمی است که به انسانها بیاموزیم چگونه با تغییر رفتار در زندگی روزمره می توان با هزینه کم ولی منظم یک زندگی سالم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اذعان داشت: نتایج کلیه تحقیقات انجام شده بر لزوم افزایش بینش و آگاهی جامعه در خصوص عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی به عنوان مهمترین رکن در کاهش بار بیماری های قلبی عروقی و عواقب ناشی از آن تاکید دارد.

دکتر اعرابی گفت: طراحی برنامه های منسجم در قالب بسیج اطلاع رسانی برای ارتقاء شیوه های صحیح زندگی در سطح گسترده بیش از پیش احساس می شود که پورتال قلب سالم در این راستا راه اندازی می شود.