به گزارش پارس به نقل از مهر، طبق برنامه دومین روز از رقابتهای جهانی کشتی آزاد مسعود اسماعیل پور در وزن ۶۰ کیلوگرم، احسان لشگری در ۸۴ کیلوگرم و کمیل قاسمی در ۱۲۰ کیلوگرم به میدان رفتند. این رقابتها در حالی ادامه یافت تا اینکه اسماعیل پور با قبول شکست در نیمه نهایی باید برای برنز بجنگد، احسان لشگری هم باید در انتظار رسیدن حریف کوبایی به فینال و حضورش در گروه شانس مجدد بماند. ضمن اینکه کمیل قاسمی هم با قبول شکست برابر دلاگنف امریکایی و بازماندن این حریف از راهیابی به فینال از دور رقابتها حذف شد.

ناکامی اسماعیل پور در یکقدمی فینال
مسعود اسماعیل پور مدعی وزن ۶۰ کیلوگرم با قرعه بسیار سختی روبرو شده بود در نخستین دیدار به مصاف" حاجی علی اف" از آذربایجان رفت در یک کشتی پر افت و خیز موفق شد با نتیجه ۹ بر ۷ از سد این حریف بگذرد. وی در دیدار بعدی رو در روی" کریستف بینکوفسکی" از لهستان قرار گرفت و توانست در یک کشتی یکطرفه با نتیجه ۸ بر صفر این حریف نه چندان مطرح را شکست دهد.

اسماعیل پور بدین ترتیب راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و خود را در مقابل" ریکو همفری" از آمریکا دید که این کشتی حساس و دیدنی هم در نهایت با نتیجه ۹ بر ۸ به سود ملی پوش کشورمان به پایان رسید و اماعیل پور راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در حالیکه کاروان کشتی ایران همچنان امید زیادی به فینالیست شدن اسماعیل پور داشتند، این جوان مازنی در نیمه نهایی و رویارویی با" بخان گوی گریف" از روسیه متوقف شد و با قبول شکست سنگین ۸ بر صفر از راهیابی به فینال بازماند. اسماعیل پور با این شکست شانس رسیدن به فینال و قهرمانی را از دست داد و باید امشب برای کسب مدال برنز رقابتهای جهانی برابر آرتور آراکلیان از ارمنستان به میدان برود.

زور لشگری به حریف گرجی نرسید
اهالی کشتی احسان لشگری ملی پوش وزن ۸۴ کیلوگرم را یکی از شانس های مسلم کسب قهرمانی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ مجارستان می دانستند و این مرد برنزی المپیک لندن را یک سر و گردن بالاتر از حریفانش می خواندند که متاسفانه ماشین جنگی احسان در میانه راه متوقف شد.

لشگری در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم به مصاف" مارتینز" کلمبیایی رفت ک هنام و نشانی در این وزن نداشت. آزادکار کشورمان در این کشتی نه چندان سخت و دشوار همانطور که پیش بینی می شد پیروز شد وبا نتیجه قاطع ۹ بر صفر حریف خود را ضربه فنی کرد. لشگری در دیدار به" شامیل کودیا ماگموداف" از روسیه رسید و این حریف نسبتا آماده و قبراق را مقهور توان فنی و بدنی بالای خود کرد با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد. آزادکار قزوینی تیم ملی ایران با انگیزه و آمادگی مطلوبی به کشتی بعدی رسید و مارساگیشویلی از گرجستان را پیش روی خود دید که در یک کشتی پر افت و خیز و دیدنی توانست کشتی ۳ بر صفر عقب مانده را به یک پیروزی شیرین ۶ بر ۳ تغییر داد و فاتح میدان شد.

لشگری همچنان پیشتاز میدان بود تا اینکه برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف سالاس پرز کوبایی رفت و در یک کشتی حساس و نزدیک به نتیجه ۹ بر ۶ مغلوب شد. هر چند با راهیابی این حریف کوبایی به فینال وزن ۸۴ کیلوگرم، شانس مجددی برای کسب مدال برنز برای لشگری مهیا شد، اما ملی پوش کشورمان شایستگی رسیدن به فینال رقابتهای جهانی را داشت. بدین ترتیب لشگر باید برای کسب مدال برنز همچنان در گروه شانس مجدد به مصاف حریفان خود برود.

لشگری در ادامه و در گروه بازنده ها به مصاف زائور سوخیف ازبکستانی رفت و توانست با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی دست یابد و یکی از مدعیان دیدار رده بندی رقابتهای جهانی شود. ملی پوش کشورمان باید برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی در مقابل فریف ناسکیداوا از اسپانیا قرار گیرد.

حذف سنگین وزن ایران
کمیل قاسمی دارنده مدال برنز وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن در حالی پای به رقابتهای جهانی مجارستان گذاشت که بسیاری از حریفان مدعی او را در عین جوانی به چشم یک حریف ششدانگ و خطرناک می دیدند. کمیل در دور اول به مصاف" دولت شابانبای" از قزاقستان رفت و توانست حریف خود را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهد. کمیل در دیدار بعدی هم پیروز میدان بود و آئیل لازارف از قرقیزستان را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت. آزادکار سنگین وزن تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی حریف عنوان دار و باتجربه ای بنام" ترول دلاگنف" امریکایی قرار گرفت، اما با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب حریف شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. ناکامی کمیل قاسمی زمانی کامل شد که دلاگنف نیز به دلیل باخت مقابل حریف اوکراینی از راهیابی به فینال وزن ۱۲۰ کیلوگرم بازماند و ملی پوش کشورمان از دور پیکارها حذف شد.