به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در بازار نیویورک نیز امروز قیمت گاز طبیعی بالا رفت زیرا احتمال می رود یک طوفان زمستانی دیگر در این کشور موجب افزایش تقاضای گاز برای نیازهای گرمایشی شود.

به نقل از بلومبرگ، قیمت هر یک میلیون بی. تی. یو (واحد حرارتی انگلستان) گاز طبیعی برای تحویل در ماه آوریل (فروردین) روز دوشنبه در ساعت ۱۵: ۳۹ به وقت سنگاپور در بازار تجاری نیویورک با ۲.۸ درصد افزایش به ۴.۷۳۶ دلار رسید.

قیمت پایان روزی هر یک میلیون بی. تی. یو گاز طبیعی جمعه گذشته در بازار نیویورک با ۲.۲ درصد افزایش، ۴.۶۰۹ دلار بود.

شان الیور اقتصاددان ارشد صندوق سرمایه گذاری ای. ام. پی در سیدنی از طریق پست الکترونیکی به بلومبرگ، گفت: بازارها روی خطر اختلال عرضه گاز طبیعی از روسیه متمرکز شده اند.

وی افزود: منطقه یورو ۲۵ درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه و عمدتا از طریق اوکراین تامین می کند و ممکن است یک جنگ شهری گسترده در اوکراین، عرضه گاز به اروپا را دچار اختلال کند.

همچنین تصمیم روسیه برای تنبیه اروپا به دلیل حمایت از اوکراین نیز می تواند عرضه گاز به این قاره را دچار اختلال کند.

قیمت هر واحد گرمایی گاز طبیعی برای تحویل در ماه آوریل امروز در بازار لندن به طور بی سابقه ای بالا رفت و با ۶.۹ درصد افزایش به ۶۰ پنی رسید. هر پوند معادل ۱۰۰ پنی است. هر دلار آمریکا معادل شش دهم پوند انگلیس است.

مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای یک پوند یا ۲۵۳/۵۴ گرم آب به میزان یک درجه فارنهایت؛ یک بی. تی. یو. معادل ۲۵۲ کالری کوچک است.