به گزارش پارس به نقل از فارس، منابع نظامی و اطلاعاتی ادعا کرده اند که پنتاگون در حال ساخت یک بخش امنیتی طرفدار آمریکا در جنوب دمشق است.

پایگاه خبری دبکا، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که در شرایطی که انگلیس و آمریکا اعلام کرده اند که کمک های غیرکشنده به معارضان مسلح سوری را قطع می کنند، نیروهای این دو کشور قرار است به معارضان سوری که در اردن در حال آموزش دیدن هستند، کمک کنند.

منابع نظامی و اطلاعاتی دبکا به این پایگاه خبری گفته اند واشنگتن تصمیم گرفته است همین حمایت نظامی فعلی اش را از شمال سوریه به یک بخش امنیتی طرفدار آمریکا که لندن و واشنگتن آن را ساخته اند منتقل کند.

کمک های مورد نظر به شورشی های سوری آموزش دیده در اردن برای اداره این بخش فرستاده می شوند. این کار با نظارت دو اتاق جنگی آمریکا که در شهر ایبرید در شمال اردن ساخته شده اند، انجام خواهد شد.

هدایت این دو اتاق جنگی را فرماندهی نیروهای عملیات ویژه آمریکا به عهده دارد.

یک ژنرال آمریکایی که هویت وی مخفی نگاه داشته شده به این محل اعزام شده است. وظیفه وی اداره این دو اتاق جنگی و محول کردن تکالیف آن به ۱۱ هزار نیروهای ویژه آمریکایی و پرسنل نیروی هوایی در اردن است.

مأموریت اصلی آنها، چنانکه کاخ سفید به پنتاگون اعلام کرده است، اداره کردن واحدهای معارضان سوری است که باید کنترل این منطقه امنیتی که از غرب به مرز لبنان، از جنوب شرقی به مرز با اسرائیل، از جنوب به مرز اردن و از شرق به مرز عراق می رسد را به دست بگیرند.

واشنگتن این منطقه را به این خاطر در نظر گرفته که جبهه النصره وابسته به القاعده و دولت اسلامی عراق و شامات را از مرزهای سوریه با اردن، اسرائیل و لبنان دور کند و از نزدیک شدن آنها به دمشق جلوگیری کند.

این منطقه امنیتی که حدود یک دهم از تمامی سرزمین های سوریه را در بر می گیرد یک مرکز جدید تحت حمایت آمریکا برای معارضان فراهم خواهد نمود تا بتوانند به مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ادامه دهند.