در خصوص شرایط تیم ذوب‌آهن اصفهان پیش از دیدار با استقلال در جام حذفی، اظهار داشت: شرایط سختی داریم چون برنامه ریزی مسابقات خوب نیست.

از 7 بازی 5 بازی ما بیرون از خانه بوده که این اتفاق شرایط را برای تیم سخت می‌کند. بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم باعث شد بازی با پرسپولیس 4 روز بعد از بازی حذفی بیرون خانه مقابل استقلال باشد. 

وی افزود: از طرفی شرایطی داریم که دست سرمربی ما از نظر انتخاب بازیکن باز نیست. 24 روز تیم بازی نداشت و حالا هر 4 روز یک بازی سخت داریم. بعد از آن هم دوباره بازی‌ها مدت زیادی تعطیل می‌شوند. این برنامه ریزی‌ها حفظ تیم را سخت کرده است. ضمن اینکه داوری‌ها الان خیلی تعیین کننده هستند و مسئولان مربوطه باید نظارت بیشتری روی برگزاری مسابقات و داوری‌‌ها در این هفته‌ها که اواخر لیگ است، داشته باشند تا حق تیمی ضایع نشود.

سخنگوی باشگاه ذوب‌‌آهن تصریح کرد: به هرحال باشگاه و کادرفنی تلاش می‌کنند که تیم را در شرایط مسابقه نگه دارند اما واقعا برنامه‌ریزی برای تیم با توجه به بالا بودن هزینه‌ها خیلی سخت است. در زمانی که باید لیگ تمام می‌شد هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده و این فرسایشی شدن لیگ بازیکنان را دچار مشکل می‌کند ولی چاره‌ای نیست. باید بسازیم تا ان‌شاالله امسال را با حفظ تیم در لیگ برتر به پایان برسانیم و برای فصل بعد با برنامه ریزی بهتر، تیمی قوی‌تر را روانه مسابقات کنیم.

کربکندی در خصوص شکست ذوب آهن مقابل گل‌گهر، عنوان کرد: می‌شد بازنده نباشیم. یک گل خیلی بچه‌گانه و بد خوردیم و نتیجه را واگذار کردیم. در نیمه اول بهتر از گل‌گهر بودیم ولی در نیمه دوم خط دفاعی ما اشتباه کرد، به حریف فضا داد و از زاویه بسته گل خوردیم. بعد از بازی سنگین مقابل استقلال(در لیگ برتر)، 4 روز 4 روز بیرون از خانه بازی می‌کنیم. در جام حذفی بدشانسی آوردیم. بازی هیچ تیمی سخت‌تر از ما نیست چون با این شرایط برنامه ریزی، باید دوباره در تهران مقابل استقلال بازی کنیم. کمتر از یک هفته دو بازی بیرون از خانه داریم. این برنامه ریزی ایراد دارد.

عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن در مورد تقابل مجدد با استقلال اینبار در جام حذفی و درحالیکه آبی‌پوشان با دو باخت پیاپی در این مسابقه حاضر می‌شوند، گفت: استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان خیلی خوبی دارد. این تیم مقابل پرسپولیس هم بد بازی نکرد. هم موقعیت داشت و هم پنالتی برایش گرفته نشد اما پرسپولیس روی دفع بد مظاهری به گل رسید. استقلال یکبار مقابل ما شکست خورده و این بار برای جبران می‌آید. همه تلاشمان را می‌کنیم که با تلفات کمتری این بازی را به پایان برسانیم یعنی بازیکن سه کارته و یا مصدوم نداشته باشیم.

وی افزود: چون به فاصله 4 روز بعد در اصفهان باید با پرسپولیس بازی کنیم. این بازی در لیگ برتر است و امتیاز گرفتن در آن برایمان خیلی اهمیت دارد. با اینحال تیم استقلال هم زیر فشار است. هم به ما و هم به پرسپولیس باخته و حالا تلاش می‌کند که در جام حذفی بماند.

کربکندی در مورد اینکه با توجه به بازی قبلی ذوب آهن مقابل استقلال گفته می‌شود این تیم شناخت بهتری از آبی‌پوشان پیدا کرده و به همین خاطر ممکن است در جام حذفی هم با پیروزی راهی دور بعدی شود، گفت: در بازی قبلی تمام فضاهای استقلال را بستیم و اگرچه این تیم در تمام زمان بازی صاحب توپ بود اما وادار شد که فقط رو به ارسال‌ها بیاورد. البته این مساله بازیکنان ما را تحت فشار قرارداد اما آن‌ها با تمام وجود بازی و توپ‌ها را دفع کردند.

وی تصریح کرد: حالا طبیعی است که استقلال برای این بازی از راه‌های دیگر استفاده کند. کادرفنی ما هم به مسائل اشراف دارد. در کل شرایط جام حذفی با لیگ فرق می‌کند. در این جام بازی آسانی وجود ندارد ولی می‌توانید با یک بازی یک گام بزرگ بردارید. ما هم تلاش می کنیم با یک نمایش خوب، نتیجه خوبی بگیریم و به امید خدا راهی دور بعدی شویم.

سخنگوی باشگاه ذوب آهن در مورد صحبت‌های مربی استقلال مبنی بر اینکه در باخت آبی‌ها مقابل شاگردان مجتبی حسینی مسائل ماورایی دخیل بوده، گفت: این حرف‌ها حرفه‌ای نیست. هرچند در فوتبال ما هرکس هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید و از این دست اتفاقات کم نیست. مربیان استقلال اگر به مسائل فنی تیمشان بیشتر توجه کنند بهتر از این است که به اتفاقات ماورایی فکر کنند. این صحبت‌ها زحمات بچه‌ها و کادرفنی ما را زیر سوال می‌برد. فوتبال این حرف‌ها را نمی‌پذیرد. تیم ما خیلی زحمت کشید و می‌توانم بگویم تیم ما جان کند. کادرفنی ما تمام راه‌های استقلال را بست. تیم مظلوم و بی‌حاشیه‌ای داریم. حیف است این همه زحمت را با این حرف‌ها زیر سوال ببریم.

وی در مورد اینکه آیا پیش‌بینی از نتیجه بازی مقابل استقلال در جام حذفی دارد، عنوان کرد: نه، پیش بینی نکرده و حرفی نزده، پیشگو و جن‌گیر شدیم! فقط امیدوارم یک بازی خوب و بدون مصدوم و محروم برای ما برگزار شود و هر تیمی که لیاقت و شایستگی دارد به پیروزی برسد.