به گزارش پارس نیوز، 

کیمیا علیزاده در حاشیه مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی و پرچمداریش در این مسابقات اظهار داشت: پرچمدار یک کاروان نماد یک کشور است. شاید ورزشکاران دیگر کشورها این باور را دارند که ورزشکاران دختر ایران نمی‌توانند پیشرفت کنند. اما پرچمداری یک خانم در بازی‌های آسیایی نشان می‌دهد که دولت و مسئولان ورزش ما چقدر به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند و این یک انگیزه برای دختران ورزشکار کشور است. قطعاً این موضوع مسئولیت مرا بیشتر می‌کند چرا که وقتی تاریخچه بازی‌های آسیایی را می‌دیدم همه پرچمداران ما اکثراً با مدال طلا بازمی‌گشتند باید تلاشم را چندین برابر کنم. 

وی افزود:‌ بعد از بازی‌های المپیک فشار روانی زیادی روی من بود و انتظارات بود که خیلی مرا اذیت می‌کرد سعی کردم این شرایط را مدیریت کنم و پس از اینکه پرچمداری را هم به من سپردند سعی کردم این شرایط را کنترل کنم. 

ملی‌پوش تکواندوی بانوان ایران گفت: من در سن کم همیشه شرایط سختی را سپری کرده‌ام و خیلی فشارهایی روی من بوده که سعی کردم خودم را با آنها وفق بدهم. 

وی تأکید کرد: از اعتمادی که مسئولین به من کرده‌اند خوشحالم و تشکر می‌کنم. از روزی که این خبر را شنیدم تلاشم را چندین برابر کردم امیدوارم جواب این اعتماد و لطف آنها را بتوانم بدهم و ثابت کنم که دختران ایرانی چقدر حرف برای گفتن دارند.

علیزاده در مورد متنی که در کنار سوگندنامه با این عنوان برای خوشحالی مردم ایران نوشته شده بود، گفت: همیشه مردم به من و ورزشکاران دیگر لطف داشتند و تحت هر شرایطی حمایت‌مان کردند من خودم بعد از المپیک یک سال از تکواندو و ورزش حرفه‌ای دور بودم حتی در زمانی که از ورزش حرفه‌ای دور بودم مرا حمایت کردند و خوشحالی و حمایت مردم بود که این انگیزه را دوباره به من داد و مرا دلگرم می‌کرد که دوباره بازگردم. نه تنها من بلکه همه ورزشکاران هدف اولشان خوشحال کردن مردم است چون همه دیدند بعد از جام جهانی فوتبال چقدر مردم شاد بودند.

وی در مورد حضور ۱۰۹ ورزشکار زن در بازی‌های آسیایی و اینکه این موضوع چه پیامی می‌تواند به جهانیان داشته باشد، گفت: این استعداد و توان زنان ایرانی را می‌رساند و خدا را شکر در دوره‌ای هستیم که اولین‌ها اتفاق می‌افتد. من در بازی‌های آسیایی اگر مدال طلا بگیریم برای اولین بار این اتفاق خواهد افتاد. در تکواندو مدال طلا نداشته‌ایم همیشه اولین‌ها را دوست داشته‌ام.

ملی‌پوش تکواندوی بانوان ایران در مورد اینکه تکواندو در چند وقت اخیر نتایج خوبی کسب نکرده و فکر می‌کنید در بازی‌های آسیایی بتواند نتیجه خوبی بگیرد، گفت: ان‌شاءالله که بتواند.

انتهای پیام/