علی مجدآرا روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: احداث پارک بانوان برای گسترش ورزش همگانی بین دختران و زنان و ایجاد زیرساخت هایی چون جاده سلامت در قزوین از جمله اقدامات خوب مسئولان شهری و ورزشی این استان است که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: اختصاص 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده در توسعه ورزش همگانی در استان نیز از جمله کارهای خوب و قابل تقدیر در استان قزوین به منظور تقویت نشاط و تندرستی شهروندان است.

مجدآرا افزود: استان قزوین در برگزاری کلاس های آموزشی ورزش همگانی نیز خوب کار کرده و کارهای انجام شده در این زمینه بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی که به تازگی در قزوین برگزار شد،گفت: قزوین شاهد حضور جمعیت بیش از 100 هزار نفری در این همایش بود که متاسفانه به دلیل ضعف دستگاه های شمارش افراد موفق به ثبت این رویداد بزرگ ورزشی در کتاب گینس نشدیم که امیدواریم در سالهای آینده شاهد تحقق این موضوع باشیم.

**تقویت ورزش همگانی موجب نشاط اجتماعی می شود

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت:امروزه تقویت نشاط و امید در جامعه با توجه به مشکلات و گرفتاری های مختلف برای افراد ضروری است که یکی از راه های آن توسعه ورزش همگانی و تبدیل آن به یک فرهنگ مستند است.

عبدالمحمد زاهدی افزود: خوشبختانه قزوین به لحاظ طبیعی ظرفیت خوبی برای همایش های پیاده روی دارد و مردم استان نیز علاقه خاصی به حضور در این همایش ها دارند که در صورت هماهنگی بین دستگاهی شاهد ثبت رکورد پیاده روی در کتاب گینس در آینده خواهیم بود.

زاهدی ادامه داد:متاسفانه در شهرها زیرساخت های لازم برای توسعه ورزش های همگانی ایجاد نشده و شهرها تنها برای تردد خودروها ساخته شده اند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت ها شاهد تقویت و توسعه ورزش های همگانی در استان باشیم.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه استان و به ویژه شهر قزوین ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش همگانی دارد و می توان با ایجاد پیست های دوچرخه سواری زمینه توسعه این ورزش را فراهم کرد.

وی افزود: در ورزش قهرمانی و همگانی در استان کارهای خوبی انجام شده و مدام در حال پیشرفت هستیم که این مساله تاییدی بر صحیح بودن به کارگیری مدیران جوان در حوزه ورزش است.

**توسعه ورزش همگانی در قزوین در دستور کار قرار دارد

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این دیدار گفت:تدوین برنامه های مربوط به توسعه ورزش همگانی را با حضور استادان تربیت بدنی در دستور کار داریم که موجب ایجاد اشتیاق و تمایل در جامعه برای حرکت به سمت ورزش خواهد شد.

عباس علایی مقدم افزود: برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده در قزوین حرکت بزرگی بود که با استقبال بسیاری از مردم رو به رو شد و نشان داد این استان ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه ورزش های همگانی دارد.

وی ادامه داد:خوشبختانه اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها به ورزش موجب شد که برنامه های خوبی برای توسعه ورزش در نظر گرفته شود و در همین راستا برنامه های مناسبی برای تقویت زیرساخت ها در سطح استان از جمله شهرستان های آوج و تاکستان در حال اجراست.

علایی مقدم افزود: برگزاری المپیادهای کارکنان دولت،مسابقات دانشجویی و دانش آموزی همچون سالهای گذشته با جدیت پیگیری می شود تا شاهد تحول در ورزش همگانی استان باشیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 42 دستگاه اجرایی استان در المپیاد ورزشی کارکنان دولت حضور یافتند که امیدواریم امسال شاهد حضور 52 دستگاه در این رویداد ورزشی باشیم.

**سال آینده رکورد پیاده روی جهان را ثبت می کنیم

رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین نیز در این دیدار گفت:مردم قزوین واقعا ورزش دوست هستند و بارها ثابت کرده اند که شایستگی عنوان پایتختی پیاده روی کشور و جهان را دارند.

محمد رضایی افزود:در همایش بزرگ خانواده که در استان قزوین برگزار شد متاسفانه به دلیل اشکال در دستگاه ها شمارش افراد به درستی صورت نگرفت و کار ثبت رکورد استان در کتاب گینس با مشکل برخورد.

وی افزود:در این همایش حدود 120 هزار نفر حضور یافتند که امیدواریم در سال آینده به رکورد 150 هزار نفر و ثبت رکورد پیاده روی در جهان نایل آییم.

 

انتهای پیام /