به گزارش پارس نیوز، 

درخشش تیم های هندبال زنان و مردان نفت و گاز گچساران در لیگ های برتر کشور و اعزام محمد رشید مظاهری به عنوان سنگربان گچسارانی تیم ملی به مسابقات جام جهانی فوتبال از موفقیت های به یاد ماندنی ورزشکاران این شهرستان در این فصل بود.
حضور تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران در لیگ برتر و دستیابی تیم والیبال نشسته به عنوان نائب قهرمانی لیگ دسته اول از دیگر موفقیت های ورزش گچساران در نیمه دوم سال 1396 بود.
** ناکامی های ورزش گچساران
حذف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در ضربات پنالتی در مرحله پلی اف لیگ دسته دوم کشور، انصراف تیم هندبال نفت از حضور در جام باشگاه های آسیا به دلیل مشکلات مالی و درگذشت حسن باشت باوی پیشکسوت بوکس گچساران ملقب به پدر بوکس ایران از رحدادهای تلخ ورزش گچساران در نیمه دوم سال 1396 تاکنون بوده است.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در شرایطی که در بازی برگشت مرحله پلی اف از راهیابی به لیگ دسته اول بازماند که دربا استقلال جنوب تهران سنگربان اصلی خودعلی اخلاصی و کاپیتان اول و دوم خود فرشید علیزاده و اسماعیل هاشمی را در اختیار نداشت.
هواداران گچسارانی با تشویق های بی حاشیه خود در بازی سرنوشت ساز مرحله رفت و سفر به تهران و حضور در ورزشگاه شهید دستگردی تهران تا پایان بازی تیم خود را تشویق کردند در پایان وداعی تلخ با مسابقات این فصل داشتند.
کناره گیری تیم نفت و گاز گچساران از مسابقات مهم جام باشگاه های آسیا آن هم به دلیل مسائل مالی نشانگر ضرورت توجه بیشتر به ورزش قهرمانی در این شهرستان است.
نفت و گاز گچساران با 12 پیروزی، 2 باخت و 24 امتیاز قهرمان سی امین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال مردان ایران شد.
بانوان نفت و گاز گچساران نیز 12 بازی 9 برد، 2 تساوی و 20 امتیاز پس از تاسیسات دریایی تهران 21 امتیازی نائب قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان ایران شد.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که سه برد و هفت تساوی و کسب 16 امتیاز در مرحله نهایی به مرحله پلی اف آمده بود در بازی رفت در گچساران برابر استقلال جنوب تهران متوقف شد اما در تهران پس از کسب تساوی یک یک در یک مارتن 120 دقیقه ای در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر چهار واگذار کرد تا آرزوی فوتبال دوستان گچساران برای بازگشت دوباره به لیگ دسته اول فوتبال کشور 6 ساله شود.
** تلاش برای توسعه ورزش در گچساران
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت ها برای افزایش موفقیت در امر ورزش قهرمانی و همگانی گفت: 150 میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارات 2 درصد نفت برای زیرساخت‌های ورزشی مناطق مختلف شهرستان گچساران اختصاص یافته است.
سیدمحمدتقی علوی اظهار داشت: 23 طرح ورزشی در این شهرستان از محل اعتبارات استانی و اهدایی وزارت نفت در دست اجراست.
وی ابراز کرد: ساخت پارک نفت، استخر ورزشی بانوان، زمین چمن مصنوعی در روستاهای پاکوه، جهاد آباد، پشه‌کان، چهار بیشه، احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستاهای اسلام آباد سالن ورزشی در روستاهای سرآب‌ننیز و ناصر آباد از مهمترین طرح های اهدایی وزارت نفت در گچساران است.
وی تصریح کرد: 18 طرح ورزشی با بیش از 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات 2 درصد نفت در سال های 94 و 95 در گچساران به بهره برداری رسید.
وی گفت: این طرح‌ها در زمینه ایجاد فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز در این شهرستان اجرا شد.
هم‌اکنون 10 سالن ورزشی با زیربنای بیش از 12 هزار مترمربع و 2 استخر شنا به مساحت سه هزار مترمربع در این شهرستان وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد است که حدود هشت هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
شهرستان گچساران 18 تیم در لیگ های مختلف کشوری دارد.