به گزارش پارس نیوز، 

فضل الله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آغاز دور سوم ریاست خود در فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: ما برنامه‌هایی را که داشتیم پیش می‌بریم و می‌خواهیم در دوره جدید با شتاب بیشتری کار کنیم. در حال حاضر کارهای اعزام تیم‌های ملی شمشیربازی را به قهرمانی آسیا انجام می‌دهیم. اردوهای داخلی‌مان هم در حال حاضر در جریان است.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات قهرمانی آسیا اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد، گفت: این رقابت‌ها ضریت ۱.۵ دارد و از لحاظ رنکینگ جهانی کمک زیادی به ما می‌کند. ما سال گذشته در هنگ‌کنگ در اسلحه سابر نایب قهرمان شدیم و امسال هم باید برای قهرمانی بجنگیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه قچدر شانس برای قهرمانی در آسیا وجود دارد، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم اما کره جنوبی یک درد بی‌درمان در شمشیربازی است. آنها تیم اول دنیا هستند. در ۴ بازی گذشته یک بار مقابل آنها به پیروزی رسدیم  اما در مجموع رقابت ما با آنها بسیار نزدیک است.

 

باقرزاده در پاسخ به این سؤال که آیا تغییراتی در ارکان فدراسیون در دوره جدید خواهید داشت یا خیر، افزود: هنوز ابلاغ دوره جدید به دستم نرسیده است. فکر می‌کنم تا یکی دو روز آینده این اتفاق بیفتد و پس از آن باید بررسی کنیم و ببینیم چه چیزهایی نیاز خواهیم داشت.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درمورد اینکه آیا وضعیت مالی فدراسیون‌ها برای بازی‌های آسیایی چگونه است، گفت:‌ خوشبختانه تا الان خیلی خوب بوده و پول‌ها به موقع به فدراسیون‌ها می‌رسد. عدالت به خوبی رعایت می‌شود، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه در پرداخت‌ها، شفافیت کامل وجود دارد و ریز هزینه‌ها و پرداختی‌ها در سایت گذاشته می‌شود تا همه مردم ببینند. این نکته‌ای بوده که صالحی امیری رئیس کمیته روی آن تأکید زیادی داشته است.

وی در پایان در مورد وضعیت بانوان شمشیرباز گفت: مربیان ما تمام‌وقت با بانوان کار می‌کنند و اردوهای خوبی برگزار شده است. شرط اعزام آنها به بازی‌های آسیایی همین مسابقات قهرمانی آسیا در نظر گرفته شده که اگر نتایج خوبی بگیرند در قالب کاروان به جاکارتا خواهند رفت.

به گزارش فارس، مسابقات شمشیربازی مسابقات آسیا اواخر خردادماه در تایلند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/