تیم ملی فوتبال کشورمان که با هدایت کارلوس کی روش درصدد است تا برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه آماده شود و برای نخستین بار در طول تاریخ راهی مرحله دوم شود، تلاش می کند تا به این امر برسد  و فدراسیون نشین ها همراه با کادرفنی و بازیکنان در تلاش هستند تا به این مهم دست یابند.

بر همین اساس، کی روش همراه با دستیارانش، اردوها و بازی های تدارکاتی زیادی را برای ملی پوشان برنامه ریزی کردند و آنها را تحویل فدراسیون فوتبال دادند تا هماهنگی های لازم صورت بگیرد اما با درخواست مرد پرتغالی فوتبال ایران، اردوی تیم ملی که قرار بود از 17 تا 21 آذر برگزار شود، لغو شد و قرار است بازیکنان ملی پوش استراحت کنند.

همچنین آخرین اردوی تیم ملی در سال 1396 در اسفند برگزار می شود و قرار است شاگردان کی روش در روزهای 2 و 7 فروردین ، 2 بازی دوستانه برگزار کنند. البته هنوز نام این 2 کشور مشخص نشده و مسئولان فدراسیون درصدد هستند تا پس از قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه، 2 حریف ایران را مشخص کنند.

همچنین با لغو اردوی یوزهای ایرانی در آذر، مرد پرتغالی دیگر پیش از قرعه کشی بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان به ایران نمی آید و پس از قرعه کشی و برای برگزاری جلسه با تاج، راهی کشورمان خواهد شد.