تیم ملی ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی روسیه است که باید در تابستان بازی‌های خود را در پهناورترین کشور جهان برگزار کند.

پایگاه اینترنتی liberopensiero درباره تیم ملی ایران نوشت: ایران برای اولین بار در تاریخ است که دو جام جهانی پی در پی را تجربه می‌کند. هر چند ایران در دوره قبل در انتهای جدول گروه قرار گرفت، ولی بازی‌های خوبی از خود ارائه داد و این بار به عنوان سومین تیم بعد از روسیه میزبان و برزیل جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. بهترین بازیکن ایران قطعا سردار آزمون است که در 10 دیدار ایران در دور پایانی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا که با صدرنشینی ایران در گروه A به پایان رسید، موفق شد چهار بار گلزنی کند.

نکته جالب توجه در تیم ملی ایران قدرت خط دفاعی این تیم است. ایران در انتخابی جام جهانی تنها دو بار دروازه خود را باز شده دید که این نشان از قدرت تیم ملی ایران در دفاع دارد و از کار بزرگ کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران حکایت می‌کند. این نکته جالب توجه است که ببینیم قدرت دفاعی ایران در جام جهانی هم به همین شکل خواهد بود و ایران برابر تیم‌های به مراتب قدرتمند نیز به همین شکل می‌تواند دروازه خود را بسته نگه دارد یا خیر.