تیم ملی جزو اولین‌ تیم‌هایی بود که جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست آورد و اکنون با مشخص شدن 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها با حضور در سید سوم در انتظار قرعه‌ی خود است. در این ارتباط طی چند روز اخیر رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی با نظرسنجی از ابراز تمایل بالای خود برای رقابت و همگروهی با ایران در جام جهانی خبر دادند؛ مساله‌ای که با واکنش کاپیتان باتجربه تیم ملی نیز همراه بود.


سیدجلال حسینی که درگیر مسائل مربوط به مزایده پیراهن خود برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه است، ابتدا با عرض تاسف و ابراز همدردی با داغ دیدگان این حادثه گفت: وقتی این خبر را شنیدیم به کلی متاثر شدیم و اتفاق تلخی بود و امیدوارم خدا به بازماندگان صبر دهد. طی روزهای اخیر مردم کشورمان بار دیگر غیرت و تعصب بالای خود را به نمایش گذاشتند و ورزشکاران نیز دوشادوش آنها به کمک به مردم پرداختند.


وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس و بازیکنان نیز در این مدت تمام تلاش خود را برای کمک به مردم آسیب دیده صورت دادند و امیدوارم بتوانیم نقشی کوچک در کم کردن این مشکلات داشته باشیم. پیراهن امضا شده‌ی من در دربی نیز برای مزایده گذاشته شده است و امیدوارم یک خیر نه به عنوان پیراهن پرسپولیس که برای کمک به مردم عزیزمان در کرمانشاه آن را خریداری کند تا در اختیار مردم کرمانشاه قرار دهیم.


سیدجلال در مورد بازی این هفته تیمش مقابل پدیده مشهد نیز گفت: شرایط کاملا برای تیم ما سخت شده است. 5 بازیکن ما شرایط حضور در این بازی را ندارند و در نهایت امیدوارم بتوانیم دست پر از زمین خارج شویم. متاسفانه شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و حسین ماهینی را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداریم و این مساله شرایط را در این بازی برای تیم ما سخت خواهد کرد.


وی ادامه داد: غیبت 5 بازیکن برای هر تیمی دردسرساز است و ما امیدواریم با حمایت هواداران خودمان در استادیوم آزادی بتوانیم این خلا بزرگ را بپوشانیم. پدیده تیم قدرتمندی است که تا به اینجای لیگ نیز نتایج خوبی کسب کرده‌اند. بازیکن خوبی دارند و به خوبی تقویت شده‌اند و تنها با حمایت هواداران‌مان می‌توانیم یک نتیجه خوب کسب کنیم و به صدر جدول امیدوار باشیم. مثل همیشه امیدوار هستیم هواداران با حضور در استادیوم یک روز گرم و پرشور برای ما رقم بزنند و در کنار آنها به سه امتیاز برسیم.


سیدجلال حسینی در واکنش به این سوال که اسپانیا و انگلیس با نظرسنجی بین فوتبالدوستان خود نسبت به همگروهی با ایران ابراز تمایل کرده‌اند گفت: مطمئنا ما هم از این اتفاق استقبال می‌کنیم و دوست داریم مقابل اسپانیا و انگلیس بازی کنیم. تیم ملی مسلما از هیچ حریفی هراس ندارد و بازیکنان شایسته‌ای داریم که می‌توانند باعث افتخار فوتبال ایران باشند. ما در جام جهانی قبل هم با بدشانسی مقابل آرژانتینی که به فینال رسیده بود شکست خوردیم. البته این حرف من به این معنا نیست که قدرت ما با آنها در یک سطح قرار دارد، اما پیشرفت فوتبال ایران محسوس بوده و ما به دنبال این هستیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.


وی ادامه داد: 32 تیم شایسته به جام جهانی رسیده‌اند و هیچ کدام نمی‌خواهند شکست بزرگی در این رقابت بزرگ تجربه کنند و برای افتخار و سربلندی کشور خود تلاش می‌کنند. حضور در جام جهانی به نوبه خود سخت است و هر حریفی خطرناک است. مسلما تقابل با برزیل و اسپانیا و ... که مدعی کسب جام هستند سخت خواهد بود اما ما هم با تفکرات خود برای دستیابی به نتایجی غرور آفرین در این رقابت حاضر خواهیم شد.


سیدجلال با اشاره به اینکه تیم ملی در این مقطع نیاز به حمایت بیشتری دارد گفت: بازی با حریفانی قدرتمند و در سطح اول فوتبال مطمئنا می‌تواند شرایط را در دیدارهای رسمی برای ما بهتر کند. اینکه بازیکنان ما پیش از جام جهانی با این تیم‌ها و در قواره آنها تنه به تنه شوند خیلی از استرس‌ها را کاهش می‌دهد و می‌توانیم نمایش بهتری داشته باشیم. مسلما تا فرصت باقیمانده باید حمایت و توجه بیشتری به تیم ملی شود و همه تلاش خود را معطوف به حضوری موفق در این رقابت کنند.


کاپیتان سرخپوشان در پایان بار دیگر با تسلیت به مردم داغدیده کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد تا با فروش موفق پیراهن خود در مزایده بتوانند نقشی در کمک به مردم کرمانشاه داشته باشند.