آخرین دیدار تیم ملی هندبال تیم های  ایران در انتخابی بین‌قاره‌ای المپیک ریو و اسلوونی ساعت 21:15 دقیقه امشب در سالن آرنای مالمو سوئد مقابل تیم اسلوونی آغاز شد.
 
افشین صادقی نخستین گل ایران را به قعر سنگر لوژگ فرستاد و در ادامه هندبالیست‌های جوان کشورمان تا اواسط وقت نخست شانه به شانه تیم شگفتی‌ساز این رقابت‌ها پیش آمد. در حالی که نتیجه بازی 6 بر 6 مساوی بود، اتفاق شب‌های گذشته مقابل سوئد و اسپانیا تکرار شد و اسلوونیایی‌ها با گذشت زمان سوار بازی شدند تا در پایان نیمه نخست 17 بر 8 برنده به رختکن بروند.
 
با آغاز نیمه دوم، اسلوونی به میدان‌داری خود ادامه داد و تلاش شاگردان عرفان برای مدیریت زمانی بازی و پذیرفتن گل‌ها کمتر از این تیم قدرتمند، بعضاً بی‌نتیجه می‌ماند. هرچند افشین صادقی و سجاد ندری، متعصبانه و با غیرت بارها به قلب دفاع شگفتی‌سازان زدند تا فاصله را کمتر کنند اما تلاش آن‌ها کمتر نتیجه بخش بود. صادقی که بازیکن باتجربه‌ای هم به حساب می‌آمد، حتی یک پنالتی را هم از دست داد اما در ادامه مردانه جنگید و تلاش او و ندری غم سنگینی شکست را کمتر کرد. 
 
شاید این میان تنها دلخوشی هندبال دوستان ایرانی که بارها فروریختن سنگر محسن باباصفری و محمد سیاوشی را شاهد بودند، جوانانی که برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شدند و برابر غول‌های جهان به میدان رفتند، آینده‌ای درخشان داشته باشند. هندبال ایران هم که به دلیل اختلافات داخلی بدون مهره‌های ارزشمند خود به چنین رویداد مهمی آمد، باید برای حل این مشکل بزرگ که ارکان هندبال ایران را به تباهی می‌کشد، چاره‌ای بیاندیشد.
 
در پایان این دیدار با پیروزی 33 بر 17 اسلوونی به پایان رسید  تا این تیم با شکست ایران به المپیک ریو صعود کند و ایران با این شکست با قرار گرفتن در قعر جدول گروه خود، از صعود به المپیک ریو 2016 بازماند.