به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد خاکپور در خصوص شرایط تیم امید گفت:‌ یک هفته تا مسابقه مانده و شرایط خوبی داریم. طبق هماهنگی با سازمان لیگ قرار بود همه بازیکنان را در این اردو داشته باشیم و خوشبختانه همه آمدند و بازیکنان تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا از 28 اسفند ماه به ما اضافه خواهند شد.


وی در مورد حضور جهانبخش و آزمون در تیم امید و اینکه تکلیف این دو چه خواهد شد،‌گفت: بنده به عنوان سرمربی تیم امید فقط مسئول فنی این تیم هستم و باید تمام توانایی‌های موجود در این رده سنی را دعوت کنم. اینکه چه کسی به تیم ملی می‌آید و چه کسی نمی‌آید بر عهده من نیست و اینکه چه کسی اجازه می‌دهد و چه کسی اجازه نمی‌دهد بازیکنان به تیم ملی بیایند مربوط می‌شود به مدیر تیم که باید بررسی‌های لازم را انجام دهد. بنده کارهای فنی را انجام می‌دهم و نیازم را به مدیر تیم می‌گویم و او باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

خاکپور در مورد اینکه اسدی دبیرکل فدراسیون اعلام کرده است آزمون و جهانبخش باید به تیم امید بیایند، گفت:‌ اینکه کی‌روش گفته این دو بازیکن باید به تیم بزرگسالان بروند، نظر او بوده همانطور که نظر من این است که این دو بازیکن به تیم ما بیایند.

وی در مورد این اظهار نظر کی‌روش که مسابقات المپیک مهم نیست و دو بازی تدارکاتی تیم امید مهم است؛‌گفت: تا جایی که در ورزش تجربه کردم و ورزش دنیا را می‌شناسم می‌دانم المپیک مهمترین رویداد در جهان است و اینکه کی‌روش اعلام کرده این رویداد مهم نیست ،من به نظر او احترام می‌گذارم.

سرمربی تیم امید همچنین در خصوص اینکه سرمربی تیم بزرگسالان گفته بود کمپ تیم‌های ملی باید برای تیم بزرگسالان باشد و به نظر می رسد به این طریق جلوی پای تیم امید سنگ‌اندازی می‌شود،‌ گفت: فکر نمی‌کنم سنگی جلوی پایمان انداخته شود. یک هفته دیگر باید مسابقات رسمی را آغاز کنیم و این حق را داریم تا از بهترین امکانات کشور استفاده کنیم. در حال حاضر زمین کمپ تیم‌های ملی شرایط خوبی دارد ضمن اینکه اگر سردر این کمپ را ببینیم در آن نوشته شده کمپ تیم‌های ملی نه کمپ تیم ملی بزرگسالان.

خاکپور افزود:‌ جا دارد از اسدی تشکر کنم که هماهنگی‌ها و حمایت‌ها را انجام داده تا بتوانیم از امکاناتی که لازم است استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه کدام حریف تیم ملی امید می‌تواند در مسابقات آینده این تیم خطرناک‌ باشد، گفت: تمام سعی ما این بود که قبل از آغاز رقابت‌ها وارد حاشیه نشویم و تمرکزمان روی کارهای فنی باشد که در این امر موفق بودیم. در مورد رقیبان باید بگویم عربستان را به خوبی می‌شناسیم و آنها را آنالیز کردیم. از افغانستان امروز یک فیلمی به دستمان رسید که مربوط به یک بازی دوستانه این تیم است. دو بازی از نپال به دستمان می‌رسد اما از فلسطین هنوز فیلمی نداریم. در مجموع 4 حریف ما در مرحله اول در یک سطح هستند و تیم‌های خوبی به شمار می‌روند.

خاکپور افزود: امروز در فوتبال دنیا همه تیم‌ها به هم نزدیک شدند و شاید تیم‌هایی که از لحاظ اسم و رسم‌های بزرگی نیستند بیایند و یقه تیم‌های اسمی را بگیرند ضمن اینکه بازی در ایران به تمام حریفانمان می‌تواند انگیزه مضاعفی بدهد اما ما هیچ کدام را دست کم نمی‌گیریم. تمام توان و تمرکز خود را گذاشته‌ایم تا به مرحله بعد برویم و بچه‌های ما بسیار باانگیزه هستند.

سرمربی تیم امید تاکید کرد: قبل از شروع کارم در این تیم برای خودم این کار جای سؤال و ابهام داشت اما از وقتی شروع کردم استعداد و نبوغ خوبی را در بین بازیکنان امید دیدم. آنها انگیزه دارند و منظم هستند و هیچ کسی خودش را برتر نمی‌داند. همه برای اثبات کردن خودشان تلاش می‌کنند و می‌تواند این موضوع یک نقطه قوت برای کادر فنی و مربیان باشد.

خاکپور در پاسخ به این سؤال که اگر جهانبخش و آزمون در دور اول تیم امید را همراهی نکنند، آیا در دور بعدی به تیم امید دعوت می‌شود،‌گفت:‌اجازه دهید دور اول به پایان برسد بعد در مورد دور دوم حرف می‌زنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا به عنوان سرمربی تیم امید قرار است کی‌روش روی کار او نظارت داشته باشد، گفت: از روز اول که شروع کردم قرار نبود زیر نظر کسی باشم اما آدم مشورت‌پذیری هستم و اگر پسر 11 ساله‌ام مشورت منطقی بدهد آن را قبول می‌کنم چه برسد به کی‌روش.

سرمربی تیم امید در پاسخ به این سؤال که اصرار برای حضور جهانبخش و آزمون تاثیر منفی روی سایر بازیکنان این تیم نمی‌گذارد،‌گفت: به هیچ وجه این طور نخواهد بود البته همه بازیکنان از لحاظ فنی مثل هم هستند اما جهانبخش و آزمون تجربه بین‌المللی بیشتری دارند ضمن اینکه باید روزهای آخر خودشان را با تیم هماهنگ کنند.

وی در پایان در مورد اینکه کارت‌های زرد بازیکنان دوباره برای این تیم دردسرساز نخواهد شد، گفت: روز اول که کارم را شروع کردم اولین تقاضایم این بود که هر نامه‌ای که از AFC  می‌آید به من هم ایمیل شود تا آنها را بخوانم ضمن اینکه مسئول روابط بین‌الملل داریم و اینطور مسائل را رصد می‌کند و به ما اطلاع می‌دهد. البته سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد چنین مشکلاتی برای تیم امید پیش نیاید.