به گزارش پارس به نقل از مهر، رضا مهماندوست ضمن بیان مطلب فوق گفت: رقابتهای جایزه بزرگ مچنستر به دلیل امتیاز بالایی که در رنکینگ جهانی برای حضور در المپیک داشت برای همه کشورها اهمیت بالایی داشت. به همین دلیل بیشتر تکواندوکاران برجسته دنیا به میدان آمدند و رقابت های جذاب و دیدنی را شاهد بودیم.

وی در مورد نتایج ملی پوشان ایرانی در این مسابقات گفت: کسب سه نشان برنز نمی تواند نتیجه قابل قبولی باشد و آن را نمی توان به حساب بدشانسی گذاشت. تغییر مداوم مربی، سیستم تمرینات و خیلی از مسائل دیگر از جمله دور بودن نفراتی چون معمتد، عبداللهی و تاجیک از میدان مسابقه در کسب این نتایج دخیل بود.

سرمربی ایرانی چین تایپه با تاکید دوباره به امتیاز بالای رقابتهای منچستر گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا تنها ۴۰ امتیاز دارد، ولی این مسابقات به خودی خود ۸۰ امتیاز دارد و از دست دادن چنین فرصت بزرگی خیلی سخت است و نمی توان به سادگی این عقب افتادن را جبران کرد.

مهماندوست ادامه داد: تکواندو ایران به سطحی رسیده بود که در مسابقات مختلف تکواندوکاران از مقابله با ایرانی ها واهمه داشتند ولی اکنون این ترس در حال ریختن است. نباید اجازه دهیم صلابت تکواندو ایرانی شکسته شده و تکواندوکاران خارجی از قرعه مبارزه با ایرانی ها خوشحال شوند.

وی ادامه داد: نتایج اخیر تکواندو قابل قبول نیست، در مسابقات قهرمانی آسیا از چهار طلای قبلی فقط یک طلا کسب کردیم، در مسابقات جهانی مکزیک نفرات ما یکی بعد از دیگری حذف می شوند، در جام جهانی را با خوش شانسی پشت سر می گذاریم. همین تکواندوکار کانادایی که معتمد را شکست داد، دو سال قبل در مسابقات جایزه بزرگ مکزیک با اختلاف زیاد به محمد باخته بود.

سرمربی پیشین تیم ملی در مورد انتخابات اخیر فدراسیون تکواندو هم گفت: تغییر در هر جایی به خصوص تکواندو لازم است و حضور مداوم افراد باعث تکراری شدن برنامه ها می شود افراد جدید با برنامه های جدید می توانند برای تکواندو موثر باشند.

مهماندوست در پایان پیرامون همکاری با کادر جدید احتمالی فدراسیون گفت: از شرایطم در تایوان راضی هستم، قرارداد من تا بازیهای آسیایی است و اینگونه که پیش می رود بعید است بتوانم این کشور را ترک کنم. الان برنامه های زیادی دارم، کلاس های آموزشی، ارائه برنامه های مدون و تحول در تکواندو که نمونه آن کسب دو مدال طلا و نقره در همین مسابقات منچستر بود باعث شده تا جدا شدنم مشکل باشد ولی هر اتفاق افتادن هر چیزی در آینده ممکن است.

رضا مهماندوست ۹ ماه قبل هدایت تیم ملی چین تایپه را برعهده گرفت و با این تیم در رقابتهای انتخابی المپیک موفق به کسب یک نشان طلا و یک نقره شد.