به گزارش پارس به نقل از سایت فدراسیون والیبال، سعید معروف درباره شرایط تیم ایران یک روز قبل از مسابقه با لهستان اظهار داشت: دور مقدماتی لیگ جهانی ۶ هفته است و بر اساس نتایج یک هفته آن نمی‌توان درباره آینده این رقابت‌ها پیش‌بینی خاصی کرد. باید برای مشخص شدن نتایج باید تا روز آخر صبر کرد و تیم ایران نیز تلاش خود را برای کسب بهترین نتایج خواهد داشت.

او درباره مسابقه با لهستان گفت: دو شکست برابر آمریکا از نظر روحی و روانی تاثیرگذار است و انشاالله با تلاش و تمهیدات کادر فنی و تجربه بازیکنان، تیم ملی به شرایط قبلی باز می‌گردد. سختی لیگ جهانی همین است که بازی‌ها، مداوم و پشت سر هم برگزار می‌شود و البته با دو باخت و یا دو برد تکلیف تیم‌ها مشخص نمی‌شود.

وی افزود: هنوز فیلم بازی لهستان را ندیده‌ایم. با این تیم سال گذشته نیز بازی کردیم. لهستان قهرمان جهان است. دو بازیکن جدید و جوان به این تیم اضافه شدند که تاثیرگذارند و تعجب برانگیز است که در تجربه نخست این‌گونه نقش مهمی در نتایج داشته باشند. مربی جدیدشان نیز با تیم و بازیکنان خوب هماهنگ شدند و خوب کار می‌کنند ولی الان شرایط والیبال طوری نیست که یک تیم با یک برد فکر کند که همه تیم‌ها را می‌برد و با یک باخت فکر کند که به همه تیم‌ها می‌بازد. شرایط تیم‌ها در لیگ جهانی در این چند سال این طور بوده که همه تیم‌ها برد و باخت داشتند. حتی تیم‌های صعود کننده با اقتدار از زمین بیرون نیامده‌اند.

معروف تاکید کرد: باید باخت به آمریکا را فراموش کنیم چون بازی بعدی شروع شده است. بازی ایران و لهستان به یکدیگر شبیه است. اگر باخت به آمریکا را فراموش کنیم برای مسابقه با لهستان زیاد مشکل نخواهیم داشت.

وی در باره شروع بد تیم ایران در لیگ جهانی گفت: این مشکل تنها برای لیگ جهانی نیست. تیم‌های ایرانی همیشه در تورنمنت‌ها شروع بدی دارند اما رفته رفته بهتر می‌شوند اما اینکه برای تیم ملی والیبال ایران در آینده چه اتفاقی می‌افتد را نمی‌توانم پیش بینی کنم. وقتی مسابقه نخست را در آمریکا با این تیم با برنامه انجام می‌دهی، طبیعی است که نه تنها ایران بلکه هر تیم دیگری شرایط ایده آل خود را نداشته باشد. تیم روسیه نیز که قهرمان المپیک بود بازی هفته اول خود را در لهستان با شکست پشت سر گذاشت. این مسایل در ورزش طبیعی اما برای تیم‌های ایرانی بیشتر اتفاق می‌افتد ولی به نظر من شکست برابر آمریکا ربطی به بازی اول یا اخر نداشت. شاید اگر بازی‌های بعدی هم بود مقابل آمریکا به مشکل برمی‌خوردیم چون نسبت به مسابقات قبلی، ضعیف‌تر بودیم.

معروف تاکید کرد: طرفدارها و مردم ایران باید صبور باشند. من هیچ وقت از طرف خودم قول نمی‌دهم که شرایط بهتر یا بدتر می‌شود اما فلسفه لیگ جهانی این است که باید صبر کنیم. این شرایط برای همه است، بازیکن، کادر فنی و مردم. باید تا هفته آخر تلاش کنیم ببنیم در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد. الان تنها چیزی که مهم است فقط و فقط امیدواری و فقط و فقط تلاش برای کسب نتیجه بهتر است. مسئله مهم این است که تلاش کنیم تا وجدان‌مان راحت باشد که کم کاری نکردیم. نه در سال های قبل و نه از این به بعد هیچ وقت کم کاری نکرده‌ایم. تنها سود لیگ جهانی برای ما، خوشحالی مردم است که ملت ایران خوشحال باشند و والیبال جزو رشته‌های پرطرفدار باقی بماند و برای همین تمام تلاش خود را می‌کنیم.