به گزارش پارس به نقل از کاپ، حساسیت ها و حواشی دیدارهای پرسپولیس و سپاهان تنها مربوط به سال های اخیر نیست بلکه در دهه 50 و زمانی که این دو تیم به تازگی از دل شاهین تهران و شاهین اصفهان شکل گرفته بودند، نیز دیدارهایی جنجالی بین آن ها برگزار می شد. از جمله این مسابقات می توان به دیدار روز جمعه 3 آبان 1353 اشاره کرد. قبل از این مسابقه پرسپولیسی ها سپاهان زمین تمرین ندادند! پس از آن هم  در دیدار جنجالی پرسپولیس 3 گل به سپاهان زد.

در این مسابقه حسین کلانی پس از آن که تعویض شد و جای خود را به محمود خوردبین داد، به اندازه خشمگین شد که پیراهن پرسپولیس را از تن درآورد و از ورزشگاه بیرون رفت!

دومین جنجال مسابقه زمانی بود که هروس باغومیان کمک داور مسابقه آفساید صفر ایرانپاک را اعلام کرد. اما داور انگلیسی دیدار، دستور ادامه بازی را داد و گل اول مسابقه این گونه بدین ترتیب به ثمر رسید. در حالی که داور مسابقه ناگهان به خود شک کرد و اعلام آفساید کرد اما این بار داور اعلام گل نمود و این امر سبب شد که سپاهانی ها به شدت عصبی شوند.

این اتفاقات موجب شد تا کمک داور مسابقه پس از آن، به شدت تصمیمات عجیب بگیرد. گاهی اوقات بی دلیل اعلام آفساید می کرد و گاهی از آفسایدهای مسلم می گذشت.  

با هم جریان کامل بازی را از قول مجله کیهان ورزشی چهارم آبان می خوانیم.