به گزارش پارس به نقل از خبرورزشی نیلسون کوره‌آ، دروازه‌بان برزیلی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی گفت تا زمانی که سوشا مکانی در این تیم است، به پرسپولیس نمی‌آید و...

در همين ارتباط خواندن واكنش سوشا مكاني خالي از لطف نيست.

مصاحبه نيلسون با خبرورزشي را خواندي؟
نيلسون بهترين دوست من در پرسپوليس بود. خودش هم مي‌داند چقدر براي من مهم است. يك مدتي او بازي مي‌كرد، يك مدتي من و رقابت در زمين فوتبال طبيعي است اما خارج از زمين هم واقعاً از بهترين رفقاي من بود. بيشترين وقت را با هم مي‌گذرانديم. الان هم هر حرفي بزند، برايم قابل احترام است ولي خودش مي‌داند من باعث جدايي‌اش نشدم.

پرسپوليس به تازگي با سرگئي پاشنكو صحبت كرده است. در اين رابطه نظري نداري؟
اين تصميم كادر فني است و من نبايد در كار سرمربي تيم دخالت كنم. پرسپوليس مي‌تواند كاسياس را هم بگيرد و من مشكلي با اين مسئله ندارم.

جداً اين حرف را مي‌زني؟
وظيفه من خوب تمرين كردن است. باشگاه پرسپوليس مي‌تواند با هر كسي كه خواست مذاكره كند و سوشا مكاني حق اظهارنظر ندارد.

خيلي مطمئن حرف مي‌زني.
دليل اصلي‌اش اعتمادي است كه سرمربي تيم به من دارد. برانكو هميشه اين اطمينان را به من داده و حالا هم درست نيست من بازيكن بخواهم خداي ناكرده در كار ايشان دخالت كنم.

خودت هم به برانكو اعتقاد داري؟!
صددرصد! وقتي شخصيت، رفتار و برخورد برانكو را مي‌بينم، ياد حسين فركي مي‌افتم. هر دو مربيان باديسيپلين و اخلاق‌مداري هستند. در عين حال از لحاظ فني هم در سطح بالايي قرار دارند و خوشحالم در حال حاضر زير نظر اين مربي بزرگ كروات كار مي‌كنم.

راستي چرا چند روزي است در تمرينات شركت نمي‌كني؟
همان‌طور كه مي‌دانيد پس از اتمام ليگ برتر، من به اردوي تيم ملي ملحق شدم و اصلاً فرصتي براي استراحت پيدا نكردم. اين مسئله را به برانكو گفتم و با اجازه ايشان قرار شد چند روزي استراحت كنم.

حالا كي به تمرين برمي‌گردي؟
اگر فردا (شنبه) تمرين داشته باشيم، در خدمت پرسپوليس خواهم بود.

درباره تجمع برخي هواداران معترض پرسپوليس به دليل عملكرد دست‌اندركاران باشگاه در فصل نقل و انتقالات چه نظري داري؟
هواداران بايد بدانند همه ما اعضاي باشگاه پرسپوليس هم به اندازه آنها نگران هستيم ولي هنوز اتفاقي نيفتاده است. اين عزيزان بايد كمي صبور باشند و در پايان فصل نقل و انتقالات ببينند نظر سرمربي تيم تأمين شده است يا نه؟ آن وقت مي‌توانند واكنش نشان دهند و بايد كمي صبورتر باشند.

سوشا گلر اول برانكو است
هر چند مذاكراتي با سرگئي پاشنكو دروازه‌بان اهل مولداوي و سابق ملوان انزلي انجام شده است ولي هنوز حضورش در پرسپوليس قطعي نيست. ظاهراً برانكو ايوانكوويچ چندان نظر مثبتي نسبت به سرگئي پاشنكو ندارد و نمي‌خواهد سهميه بازيكن خارجي خود را با يك گلر پر كند. از سوي ديگر برانكو در مذاكره با علي‌اكبر طاهري و حسين عبدي اعلام كرده است كه گلر اول فصل بعد او، سوشا مكاني است و فقط مي‌خواهد يك دروازه‌بان دوم به پرسپوليس اضافه كند.