به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آرش میراسماعیلی درباره عزل خود از سمت نایب رییسی فدراسیون جودو توسط رئیس فدراسیون، اظهار کرد: من اعلام کرده‌ام کاملا تابع دستورات وزارت ورزش هستم و معتقدم در این موضوع فدراسیون به خاطر اختلافات شخصی خیلی عجولانه تصمیم‌گیری کرد و با وجودی که وزارت ورزش اعلام کرده بود فدراسیون نمی‌تواند بدون برگزاری مجمع نایب رییس را برکنار کند اما آن‌ها حکم به عزل بنده دادند.

وی که حکم برکناری‌اش از سوی فدراسیون اعلام شده اما با این حال خود را نایب رییس این فدراسیون می‌داند، افزود: وزارت ورزش خوشبختانه در این قضیه بسیار اخلاق‌مدارانه رفتار کرد و وزیر ورزش ثابت کرد مهم‌ترین هدفش حفظ شان قهرمانان ایران است. دیروز (شنبه) نیز مسئولان وزارت ورزش به من اعلام کردند که همچنان نایب رییس فدراسیون جودو هستم و باید به کار خود در این فدراسیون ادامه دهم. من نیز به دنبال این موضوع دیروز در فدراسیون جودو حاضر شدم و کارهایم را انجام دادم.

میراسماعیلی با بیان اینکه هدفش بازگشت آرامش به جودو است گفت: خودم نیز در این راه به طور قطع همکاری خواهم کرد و در اولین فرصت جلسه‌ای را ترتیب خواهیم داد تا مشکلات پیش روی جودوی ایران را برطرف کنیم تا آرامش بار دیگر به این رشته ورزشی بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنگام مراجعه به فدراسیون با هدایت‌پور که به تازگی سمت نایب رییسی فدراسیون را بر عهده گرفته برخوردی داشته یا خیر و اینکه اگر او پشت میزش نشسته بود، چه کاری انجام می‌داد گفت: هدایت‌پور از دوستان من است و اگر هم او آنجا حضور داشت روی او را می‌بوسیدم. همین الان هم اگر نیت‌شان این باشد که او نایب رییس فدراسیون شود، این پست را دو دستی تقدیمش می‌کنم اما مرجع قانونی در این باره وزارت ورزش است و آن‌ها به من اعلام کردند که به فعالیت خود در فدراسیون جودو مانند سابق ادامه دهم.

میراسماعیلی در ادامه به حاشیه‌های به وجود آمده در جریان میزبانی لرستان از مسابقه‌های جهانی کوراش اشاره کرد و گفت: ما مسابقه‌های بزرگی را در خرم‌آباد با کمک تمامی مسئولان استانی و مردم مهمان‌نواز لرستان برگزار کردیم و بهترین امکانات را در اختیار مهمانان داخلی و خارجی گذاشتیم. برگزاری این رقابت‌ها به نحوی بود که تمامی حاضران در این مسابقه‌ها از میزبانی خرم‌آباد ابراز رضایت کامل داشتند و حمایت‌های وزیر ورزش نیز مزید بر علت شد تا مسابقه‌ها را به خوبی برگزار کنیم. ما بالای 250 مهمان خارجی داشتیم و از آنجا که در حاشیه برگزاری این مسابقه‌ها کنگره و انتخابات فدراسیون جهانی کوراش نیز برگزار شد تعداد زیادی از مهمانان به خرم‌آباد آمده بودند و به اذعان آن‌ها یکی از بهترین مسابقه‌ها در طول 9 دوره آن برگزار شد.

وی افزود:‌ متاسفانه اتفاقی که در جریان این مسابقه‌ها افتاد بسیار بزرگنمایی شد. این اتفاق از دید مردم مهمان‌نواز لرستان محکوم و یک شوک بزرگ برای همه ما بود و باعث شد زحمات مردم و مسئولان این استان تحت‌الشعاع قرار گیرد و نادیده گرفته شود. شاید این اتفاقات در کشور به کرات انجام شود اما در اینجا خیلی بزرگنمایی شد و در نهایت این اتفاق با واکنش عجولانه و تحریم ظالمانه فدراسیون جهانی همراه شد، در حالی که ما فقط بالغ بر 40 هزار دلار هزینه بلیت برای مسئولان فدراسیون جهانی پرداخت کردیم، اما آن‌ها به این صورت زحمات ما را نادیده گرفتند و این در حالی است که اگر قرار باشد حکمی صادر شود، باید کمیته انضباطی تشکیل شود و فرد را بخواهند تا از خود دفاع کند اما هیچ کدام از این‌ کارها انجام نشد. ما اعتراض خود را به این حکم اعلام کرده‌ایم و امیدوارم از داخل خط‌هایی به فدراسیون جهانی برای صدور این حکم داده نشود چرا که اگر این کار انجام شده باشد یک خیانت بزرگ به مردم لرستان است.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون را متهم به خط‌دهی به فدراسیون جهانی برای صدور حکم محرومیت 5 ساله می‌کند یا خیر گفت: من نمی‌توانم فردی را به طور قطع متهم کنم اما امیدوارم خط‌هایی از داخل داده نشده باشد.

وی در پایان با تشکر از غلامرضا محمدی همشهری خود به خاطر حمایتش گفت: از کسانی که در طول این مدت با پرداختن به حواشی در رسانه‌ها سعی کردند زحمات و میزبانی خوب مردم لرستان از رقابت‌های جهانی کوراش را تحت‌الشعاع قرار دهند و آن را زیر سوال ببرند شکایت خواهیم کرد و آن‌ها را تحت پیگیرد قانونی قرار خواهیم داد چرا که ما باید از حق مردم لرستان دفاع کنیم و قطعا این کار را خواهیم کرد.