به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین؛ پس از بازگشت تیم امید از مسابقات غرب آسیا، خاکپور در فرودگاه استعفای خود را اعلام کرد. کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا می دانید چرا او استعفا داده است، می گوید: «من هنوز با خاکپور صحبتی نکرده‌ام و امروز جلسه‌ای داریم که می‌خواهیم با او در مورد استعفایش صحبت کنیم. واقعیت این است که چیزی درباره دلایل استعفا به ما نگفته‌اند. برخی‌ها می‌گویند به خاطر مسائل مالی است و بعضی‌ها هم می‌گویند به خاطر مفاد قرارداد است. بهتر است اگر مشکلی وجود دارد و اگر خاکپور با مفاد قرارداد مشکل دارد به ما بگوید تا مشکل را حل کنیم. ما زمانی که می‌خواستیم با کا‌ر‌لوس کروش قرارداد امضا کنیم 10 جلسه برگزار کردیم تا اختلافات میان ما حل شود. برایمان تیم ‌ملی امید هم مثل تیم ملی بز‌ر‌گسالان است. اگر می‌خواهیم با مربی قراردادی را امضا کنیم و آن مربی با بندهای قرارداد مشکل دارد بهتر است تا به ما بگوید تا مشکل را برطرف کنیم. من فکر می‌کنم بعد از مدتی کار کردن و این گونه استعفا دادن مناسب نباشد. همان طور که گفتم امروز جلسه‌ای را با حضور حبیب کاشانی و محمد خاکپور برگزار خواهیم کرد تا هر مشکلی وجود دارد برطرف شود تا هر‌ چه‌ سریع‌تر تکلیف تیم ‌ملی امید مشخص شود.»

او ادامه می دهد: «در مورد انتخاب سرمربی تیم ‌ملی هم ما زیاد اختیار نداریم که بخواهیم هر کسی را به عنوان سرمربی تیم ‌ملی امید انتخاب کنیم. حتما باید مربی را انتخاب کنیم که همه مردم و همین طور رسانه‌ها آن را قبول کنند. من اعتقاد دارم که مربیان ایرانی از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند و این توانمندی‌ها می‌تواند به فو‌تبا‌ل ما کمک کند، ولی همان طور که گفتم باید مربیان ایرانی توانمندی‌ها و دانش خود را بالا ببرند. بعضی وقت‌ها نیاز است که برای استفاده از تجربیات بیشتر و این که تغییر و تحولات زیادی صورت بگیرد مربی خارجی بیاوریم. ما در فو‌تبا‌ل و همین طور فو‌تبا‌ل ساحلی مربی خارجی آورده‌ایم، اما به این نتیجه‌ رسیده ایم که دیگر مربیان ایرانی می‌توانند کار ادامه بدهند.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه و در پاسخ به این سوال که پیشنهادش برای به توافق رسیدن با خاکپور چیست، می گوید: «ما اعتقاد داریم خاکپور باید به کارش در تیم ‌ملی امید ا‌د‌ا‌مه‌ دهد. باید با او به توافق برسیم، اما اگر نخواهد بماند آن بحث دیگری است. امیدوارم که اگر مشکلی دارد به ما بگوید تا ما آن مشکلات را حل کنیم.»

کفاشیان در پایان در پاسخ به این سوال که اگر با خاکپور به توافق نرسید گزینه‌های شما ایرانی هستند یا خارجی، پاسخ می دهد: «با توجه به این که زما ن زیادی تا آغاز مسابقات مقدماتی المپیک نداریم نمی‌توانیم روی گزینه‌های خارجی فکر کنیم. در حال‌ حاضر افرادی که در کادرفنی تیم ‌ملی امید فعالیت می‌کنند هر کدام‌شان یک سرمربی هستند و می‌توانند هدایت این تیم را بر عهده بگیرند. ان‌شا‌ء‌الله با هماهنگی آنها و همین طور مدیریت تیم ‌ملی امید مربی خوبی را برای تیم ‌ملی انتخاب خواهیم کرد. ما تا به امروز از عملکرد خاکپور رضایت داریم و ایشان برای تیم ‌ملی امید زحمت کشیده‌اند. امیدواریم که خاکپور به کارش در این تیم ا‌د‌ا‌مه‌ دهد. همان طور که گفتم امکان دارد اگر خاکپور به کارش ادامه ندهد هر کدام از کسانی که در کادرفنی فعالیت می‌کنند به عنوان سرمربی انتخاب شود.»