به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پیروزی 3 بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی خانگی مقابل ترکمنستان، واکنش‌های جالب و متفاوتی را در رسانه‌های گروهی به دنبال داشت.

پس از پیروزی 3 بر یک ایران مقابل ترکمنستان در بازی خانگی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 آسیا، رسانه‌های مختلف به تحسین تیم کی‌روش پرداختند.

 سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارائه گزارش کاملی از بازی به درخشش جوانانی مانند پورقاز که برای اولین بار در یک بازی ملی به میدان رفتند، پرداخت و اشاره کرد که در غیاب عمان در این هفته از رقابت‌ها، ایران به لطف پیروزی مقابل ترکمنستانی‌ها به خاطر تفاضل گل بهتر با 11 امتیاز به صدر جدول گروهش صعود کرد و حالا از بیشترین بخت برای صعود برخوردار است.

سایت فیفا هم با نگاه آماری به ماجرای پیروزی تیم ملی پرداخته است. به زعم این سایت برتری بر ترکمنستان پس از 22 سال و سه بازی متوالی می‌توانست باشکوه‌تر باشد، اما اشتباه حقیقی در صحنه گل، باعث شد ترکمنستان کماکان رکورد «هر بازی، یک گل به ایران» را حفظ کند.

 سایت فیفا در ادامه از بازی خوب جوانانی مانند کامیابی‌نیا و پورقاز تحسین کرد.

 همچنین «گاردین» در گزارشی کوتاه به نتیجه بازی، صدرنشینی ایران در گروهش و امیدوار شدن کی‌روش پس از سپری کردن روزهای جنجالی در ایران اشاره کرد.

 بخش ورزشی سایت «ترکمنستان اینفو» هم از مدافعان و سیستم دفاعی تیم میهمان انتقاد کرد و هوشیاری بازیکنان ایران را عاملی در جهت پایان طلسم 22 ساله شکست‌ناپذیری ترکمن‌ها مقابل ایران دانست.