به گزارش پارس به نقل از ایسنا دبیر فدراسیون والیبال در پاسخ به پرسشی درباره‌ی دلیل اجازه ورود تماشاگران بیش از ظرفیت به سالن 12 هزار نفری آزادی و پشت در ماندن صدها تماشاگر دارای بلیت گفت: به نظر می‌رسد که شما از برد تیم ملی ایران مقابل آمریکا ناراحت شده‌اید که این حرف‌ها را می‌زنید!

محمود افشاردوست در پاسخ به پرسشی درباره دلیل ورود تماشاگران بیش از ظرفیت سالن و پشت در ماندن صدها تماشاگر دارای بلیت، اظهار کرد: واقعا متاسفم. به نظرم شما از برد تیم ملی مقابل آمریکا ناراحت هستید که چنین پرسشی را مطرح می‌کنید! ما سعی می‌کنیم تا نهایت بهره را از میزبانی ببریم. همان طور که لهستان بازی‌های خانگی خود را در سالن 60 هزار نفری می‌گذارد، ما هم تلاش می‌کنیم تا با بهره بردن از حداکثر تماشاگران، زمینه برد تیم ملی را فراهم کنیم.

وی همچنین درباره بلیت فروشی مسابقه‌ها گفت: من نمی‌دانم دقیقا چقدر بلیت فروخته شده است اما سیستم اینترنتی ما قبول نمی‌کند که بیشتر از تعداد صندلی‌ها و ظرفیت سالن، بلیت فروخته شود. حالا نمی‌دانم که این پرسش‌ها برای چیست؟ ناظر فدراسیون جهانی همه چیز را تایید کرد و مشکلی در میزبانی ایران ندید. از نظر من هم جو سالن بسیار خوب و زیبا بود.

دبیر فدراسیون والیبال همچنین درباره پخش صدای گوینده سالن برای تهییج تماشاگران در حین مسابقه نیز گفت: این موضوع در همه جای والیبال جهان وجود دارد. همه کشورها سعی می‌کنند تا از امتیاز میزبانی بهره ببرند و از گوینده سالن برای تهییج تماشاگران بویژه زمان ارسال سرویس تیم حریف بهره ببرند. من خودم در روسیه چنین شرایطی را دیدم.

به گزارش ایسنا، اظهارات دبیر فدراسیون والیبال درحالی مطرح می‌شود که دو ساعت قبل از شروع مسابقه تیم‌های والیبال ایران و آمریکا گوش تا گوش سالن 12 هزار نفری آزادی پر شده بود. علاوه بر سکوها و صندلی ها، تمام پله ها و معابر ورود و خروج به جایگاه تماشاگران هم مملو از جمعیت بود. به همین دلیل بعد از یکساعت قبل از شروع مسابقه درب های ورودی سالن بسته شد و تعداد قابل ملاحظه ای از تماشاگران با در دست داشتن بلیت پشت درب ورودی ماندند و از تماشای بازی محروم شدند. بسیاری از تماشاگران هم به دلیل ازدحام جمعیت تا پایان مسابقه نمی توانستند از سالن خارج شوند و یا به بوفه و امکانات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

افشاردوست همچنین درباره انتشار فیلمی از رختکن تیم ملی و گلایه‌های سعید معروف از مسئولان ارشد کشور گفت: به هر حال بازیکنان تیم ملی سال قبل در لیگ جهانی والیبال چهارم و در مسابقه‌های قهرمانی جهان ششم شدند. همین موضوع انتظاراتی را هم پدید آورد. من به محتوای صحبت‌های معروف کاری ندارم اما از اینکه این مطالب منتشر شد بسیار ناراحتم. تا الان هم ندیدم بازیکنان تیم ملی والیبال درباره این مسائل و گرفتن پاداش مصاحبه کنند و در رسانه‌ها حرفی بزنند اما در فضای خصوصی برخی گلایه‌ها را مطرح کردند. کلیت قضیه همین بود اما متاسفانه نباید این فیلم منتشر می‌شد.

وی درباره عملکرد تیم ملی نیز گفت: به نظرم عملکرد تیم ملی تا اینجا واقعا خوب بوده و ملی‌پوشان توانستند بیشترین امتیاز را از دو بازی سخت بگیرند. نکته مهم این است که بازیکنان والیبال ایران روز به روز آماده‌تر می‌شوند و در تک تک تاکتیک‌ها مثل دریافت، سرویس و حمله بهتر کار می‌کنند. اگر بازی‌های تیم ملی والیبال را در لیگ جهانی امسال با هم مقایسه کنیم می‌بینید که تیم ملی در تمام فاکتورها بهتر شده است و وظیفه ما این است که شرایط را آماده کنیم تا ملی‌پوشان هر روز بهتر شوند.

دبیر فدراسیون والیبال همچنین خاطرنشان کرد: وقتی تیم ملی ایران در آمریکا اردو زد، تنظیم اختلاف زمانی 10 ساعته از نظر بیولوژیک بدنی کار سختی بود همان طور که آمریکایی‌ها هم نتوانستند خود را با شرایط ایران تطبیق دهند. برای ما که بازیکن حرفه‌ای بوده‌ایم این مسائل کاملا ملموس است. به همین خاطر است که همه کشورها در بازی‌های خانگی خود بهتر کار می‌کنند. آمریکا اختلاف زمان زیادی با ایران دارد اما مطمئن باشید در بازی‌های بعدی خود می‌توانند بهتر بازی کنند.