به گزارش پارس به نقل از فارس مسعود رهنما  در مورد حواشی اخیر رخ داده در کاراته، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم پیش‌بینی‌هایی من بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون درست از آب در آمد و هر چه گفته بودم رخ داد. من اولین نفری بودم که بعد از انتخاب آرین‌خو به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی به او تبریک گفتم. حتی در مورد دباغیان و سلیمانی نیز اولین نفری بودم که به آنها تبریک گفتم و به هیچ عنوان دنبال حاشیه ساری نیستم اما گویا دوستان علاقه زیادی به حاشیه سازی دارند.

وی در ادامه افزود: خدا را شکر می‌کنم مثل دیگران نیستم و اتفاقاً هویت ما این است که مثل آنها نیستیم. سوال من از دوستانی که مدام دیگران را تخریب می‌کنند این است که آیا حسین سمندر تنها در دوره ما پسر رئیس فدراسیون بود و یا اینکه الان هم پسر رئیس فدراسیون است؟ آیا کادرفنی زمانی که ما بودیم این اختیاری را که الآن برای خود قائل است و از این تریبیون اعلام کرده بازیکن سالاری وجود دارد این اختیار را برای سایر مربیان نیز قائل بوده یا نه؟

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: به نظرم گزارش اخیری که در مورد "هاراگیری" و یا همان خودزنی منتشر شده کاملاً عین واقعیت روزگار کاراته ایران است، چرا که همیشه شاهد بوده‌ایم بر حسب منافع خودمان همه چیز را می‌خواهیم تنظیم کنیم. افرادی در حال حاضر هستند که مبنای بودن این رشته را مبنای بودن و نبودن خودشان می‌دانند.

رهنما در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: بنده با تیم ملی کاراته قهرمان بلامنازع در امارات شدم. در آن مقطع کنار رفتم، اما روحانی و هروی در تیم ملی ماندند. البته در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی مسئولان فدراسیون از من خواستند که دوباره به تیم ملی بیایم.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد که از سوی برخی‌ها تماس‌هایی با بازیکنان گرفته می‌شده تا اردوهای تیم ملی را به نشانه اعتراض ترک کنند، گفت: در دوره ما آقایان به بازیکنان خط می‌دادند و با آنها تماس می‌گرفتند تا اردوهای تیم ملی را ترک کنند. حالا سوال من این است که آیا ما در حال حاضر چنین کارهایی می‌کنیم؟ در آن مقطع با قدرت همه حاشیه‌ها را جمع و جور کردیم و کاراته در اینچئون و مسابقات جهانی نتیجه خوبی کسب کرد. در قهرمانی آسیا از 7 وزن، 5 طلا، یک نفره و یک برنز را در امارات کسب کردیم، دوستان فراموش نکنند که در آن مقطع چه نتایجی کسب کردیم.

رهنما در واکنش به صحبت‌های اخیر کتیرایی مبنی بر اینکه کادرفنی فعلی با مربیان دو سه سال گذشته فرق دارد و اجازه دخالت را به دیگر افراد نمی‌دهند، گفت: ما که کاری به دوستان نداریم پس این چه صحبت‌هایی است که آنها در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند؟ پس از رفتن ما حاشیه‌ها در کاراته کم شد یا زیاد؟ نگاه کنید در 6 ماه اخیر دو کادر فنی برای تیم ملی آمده است. آرین‌خو، دباغیان و سلیمانی همه و همه برای ما قابل احترام هستند، اما ما باید تلاش کنیم تا حاشیه ایجاد نشود. بنده گفته‌ام و باز هم می‌گویم تا قهرمانی آسیا همه باید این تیم را حمایت کنیم. پس وقتی ما سکوت می‌کنیم دوستان پای‌شان را بیشتر از گلیم‌شان دراز نکنند. من خودم هستم و خدا را شاکرم که شبیه هیچکس نیستم.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ساختار فدراسیون در خصوص مسائل تیم ملی باید باز تعریف و از پیش تعیین شده باشد. اختیارات کادر فنی از پیش تعیین شده و آنهایی که بیرون قرار می‌گیرند نباید بر علیه کادر فنی قدم بر دارند. مربیانی که در رأس تیم‌های ملی قرار می‌گیرند تا ابد که ماندنی نیستند و این چرخه به صورت گردشی است. زمانی اعلام کردم در کاراته خلیفه کشی است و یک روزی همین کارها گریبان خودشان را می‌گیرد حالا هم همین اتفاق رخ داده است.