به گزارش پارس به نقل از مهر ، تیم فوتبال استقلال که صدرنشین رقابت های لیگ برتر است عصر جمعه در هشتاد و یکمین دربی تهران در شرایطی که تا ثانیه های پایانی از پرسپولیس پیش بود گل تساوی را دریافت کرد تا دو امتیاز ارزشمند را از دست بدهد. با این حال این تیم همچنان در صدر جدول قرار دارد.

بهرام افشارزاده که روز دربی به همراه سرپرست باشگاه پرسپولیس حضور فعالی در برنامه های مختلف و ورزشگاه داشتند تا فضا را آرام و بی حاشیه کنند به سوالاتی در مورد این بازی پاسخ داد.

* استقلال فرصت خوبی برای فاصله گرفتن از تعقیب کنندگانش در صدر جدول را از دست داد. اما تماشاگران از دیدن این بازی راضی بودند.

- فکر می کنم مهمترین اتفاق در دربی این بود که تماشاگران احترام همدیگر را نگه داشتند و فضایی خوب و اخلاقی را بوجود آوردند. هدف ما و باشگاه پرسپولیس این بود که بتوانیم فضایی بدور از حاشیه و مشکل را فراهم کنیم تا تماشاگران یک بازی  خوب را شاهد باشند که فکر می کنم این اتفاق افتاد.

* به نظر می رسید فضای ورزشگاه هم با کمترین حاشیه  تنش همراه بود؟

- دقیقا همینطور بود و تماشاگران دو تیم حرمت هم را نگه داشتند. ضمن اینکه یاد و خاطره ناصر حجازی و هادی نوروزی را هم گرامی داشتند و با نمایش خوب دو تیم آنها هم فقط به تشویق تیم شان پرداختند و کمترین مشکل را ایجاد کردند. اعتقاد دارم باید فضا را به سمتی ببریم که ورزشگاه ها به سمت پاک شدن از الفاظ ناشایست برود و فضای ورزش کاملا اخلاقی و انسانی شود.

* البته کُری‌های عادی و ورزشی نمک فوتبال است و نمی شود آنها را نادیده گرفت.

- درست است که باید کری وجود داشته باشد اما زمانی که این کری ها رنگ و بوی توهین و بی احترامی بگیرد دیگر فضای خوبی را شاهد نخواهیم بود. تماشاگران ما باید به سمتی بروند که به فکر تشویق تیم خودشان باشند و از بی احترامی به بازیکنان حریف پرهیز کنند. فکر می کنم دربی امسال یکی از بهترین دربی ها از نظر اخلاقی بود.

* اما نتیجه اش چندان برای استقلالی ها شیرین رقم نخورد و در ثانیه های پایانی پیروزی را از دست دادند؟

- درست است که ما می توانستیم سه امتیاز این بازی را بگیریم اما فوتبال همین است. ما از نتیجه ای که رقم خورد راضی هستیم. هر چند می توانستیم برنده باشیم اما داور است و زمین بازی و هزار اتفاق که می افتد. به نظرم نتیجه خوب بود. مهمترین تاثیرش هم این بود که تماشاگران رفتاری کاملا اخلاقی داشتند.

* البته بازیکنان و سرمربی تیم شما از وقت های اضافه داور ناراضی بودند و اعتقاد داشتند بیشتر از وقت اعلام شده گرفته است؟

- به هر حال داور چهار دقیقه اعلام کرده بود که بیشتر از آن گرفت. فکر می کنم رحمتی وقتی زمین خورد باید زودتر بلند می شد. با این حال این مسائل جزیی از فوتبال است و ممکن است در هر مسابقه ای رقم بخورد.

* به نظر می رسد بیشتر از نتیجه شما از اتفاق خوبی که در بین تماشاگران رخ داد خوشحال و راضی هستید؟

بله من از این موضوع بسیار خوشحالم. بالاخره باید یک روز فضایی که در ورزشگاه محل برگزاری دربی بود از بین برود و جایش را دوستی و اتحاد بگیرد. خدا را شکر این بار تماشاگران عملکرد بسیار خوبی داشتند. این فضای اخلاقی و انسانی باید در همه ورزشگاه ها حاکم شود. تلاش ما و باشگاه پرسپولیس این بود که به این مهم برسیم که خدا را شکر فضای خوبی بود.

* جدا از این مسائل عملکرد سیدمهدی رحمتی هم در شکست نخوردن استقلال تاثیر زیادی داشت؟

- رحمتی نمایش فوق العاده ای داشت و اجازه نداد دروازه استقلال بیشتر از یک بار باز شود. به نظرم حضور در تیم ملی حق رحمتی است. او عملکرد بسیار خوبی داشت و باید کی روش او را به تیم ملی دعوت کند.

* غیبت کرار هم در عملکرد استقلال تاثیری نداشت. با این حال اعلام کرده بودید که تکلیف این بازیکن را امروز مشخص می کنید؟

- خدا را شکر استقلال جوانان خوبی دارد که برابر پرسپولیس آنقدر خوب بازی کردند که نبودن کرار هم اصلا به چشم نیامد. با این حال تاکید می کنم که دیگر امکان ندارد کرار را در استقلال نگه داریم. او بارها برای تیم ما حاشیه درست کرده است و در سه بازی هم حضور نداشت. با این حال دیگر او جایی در استقلال نخواهد داشت.

* البته کرار عنوان کرده که استقلال به تعهداتش عمل نکرده و قول هایی که مسئولان این تیم داده اند عملی نشده است؟

- اصلا اینطور نیست. ما به اولین بازیکنی که پول داده ایم کرار بود. او نسبت به بقیه بازیکنان پول بیشتری گرفته است. به نظرم او کلا آدم ناراحتی است و مدام دنبال حاشیه سازی برای استقلال است.ما اول به این بازیکن پول داده ایم بعد به سایر بازیکنان. سرمربی تیم برای ما محترم است و بازیکن نباید به خودش حق بدهد هر طور خواست رفتار کند. متاسفانه کرار خودش را تافته جدا بافته می دانست اما ما به این ماجرا پایان خواهیم داد.

* یعنی این بازیکن دیگر جایی در استقلال نخواهد داشت؟

- قطعا همین طور خواهد بود و امکان ندارد کرار دیگر در استقلال بماند.