اگر واقعاً استقلالی‌ها در مرحله عمل هم روی این حرف خود باشند، باید گفت اتفاق مثبتی در این باشگاه شکل گرفته که می‌تواند قدم محکمی برای مقابله عملی با بازیکن‌سالاری باشد.

كاري به اينكه چرا بعضي از بازيكنان استقلال به اين درجه از توهم رسيده‌اند كه خود را بزرگ‌تر از تيم مي‌دانند، نداريم. به ‌هر حال يكسري از مسائل ريشه در تاريخ دارد و نسل فعلي هم كه كم توهم نمي‌زنند اما بايد پرسيد اين همه بازيكن ميلياردي تا امروز كه 17 هفته از ليگ گذشته، چه گلي بر سر استقلال زده‌اند؟ ستاره‌هاي اين تيم - اعم از ملي‌پوش و غير ملي‌پوش - 30 درصد توانايي‌هاي خود را هم ارائه نداده‌اند اما همگي توقع دارند باشگاه به تمام تعهداتش عمل كند.

اكثر اين نفرات پارسال هم در استقلال بودند و نه تنها در ليگ، پنجم شدند بلكه در آسيا ناكام مانده و در جام‌ حذفي هم به مس كرماني باختند كه به ليگ يك سقوط كرد! امسال هم اكثر ستاره‌هاي استقلال مثل پارسال بودند (و حتي ضعيف‌تر از پارسال)، پس واقعاً هيچ دليلي ندارد كه مدير و مربي بخواهند ناز بازيكنان‌شان را بكشند.

بازيكني كه 4/2 ميليارد تومان پول قراردادش است، 2 بازي خوب هم انجام نداده و حالا مدعي است تمام تيم‌هاي ايراني و قطري و نصف اروپا او را مي‌خواهند! اگر سري به اوضاع اسفبار لژيونر‌ها بزنيم، مي‌بينيم كه اكثراً شرايط نامطلوبي دارند و بازيكنان فعلي استقلال هم اگر تا امروز پيشنهاد خوب خارجي داشتند، صد‌ درصد رفته بودند. بله، آنها مي‌رفتند و پشت ‌سر خود را هم نگاه نمي‌كردند. همان طور كه قبلي‌ها رفتند و يادشان نبود كه به عشق مردم (!) بازي مي‌كردند. گنده‌تر از ستاره‌هاي امروزي استقلال هم وسط فصل به همه چيز پشت‌پا زدند و رفتند چه برسد به امروزي‌ها كه همه چيز را با پول مي‌سنجند و اگر چك‌شان پاس نشود، يك خميازه مجانی هم براي استقلال نمي‌كشند.

ختم كلام اينكه قرار نيست استقلال بدتر از اين 17 هفته بازي كند و بدتر نتيجه بگيرد. باور كنيد آبي‌ها بدون 7، 8 بازيكن ميلياردي هم در جدول پايين‌تر از پله پنجم نمي‌روند و اتفاقي از اين بدتر رخ نمي‌دهد، پس همين رويه را ادامه دهيد و ناز هيچ بازيكني (توجه كنيد هيچ بازيكني) را نكشيد چون به طور حتم مصالح استقلال از هر مربي و بازيكن و اسطوره‌‌اي مهمتر است، البته اگر اسطوره‌اي باقي مانده باشد.