به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا کیومرث هاشمی پس از حضور در تمرینات تیم ‌ملی کشتی فرنگی در پاسخ به سوال ایسنا در جمع خبرنگاران درباره مصدومیت بهداد سلیمی ، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی تیم ‌ملی، اظها‌ر کرد: امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد، چرا که اگر این اتفاق رخ داده باشد، باید به صورت جدی نگران شویم. بهداد نفر اصلی ما در تیم ‌ملی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی است. هر چند که سلامتی ورزشکار برای ما در اولویت قرار دارد، چرا که وقتی ورزشکار سالم باشد می‌تواند برای کشور افتخار آفرینی کند.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان این که برای ملاقات با بهداد سلیمی به سراغ او خواهد رفت، گفت: باید با پزشک او صحبت کنم تا در جریان آخرین وضعیتش قرار بگیرم.

وی درباره استعفای دبیر فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی گفت: در جریان این موضوع نیستم. البته در حیطه اختیارات ما نیست که در امور فدراسیون‌ها دخالت کنیم و معمولا این گونه موارد توسط خود فدراسیون‌ها حل و فصل می‌شود.

وی درباره کسب سه طلا توسط فرنگی کاران ایران در ر‌قا‌بت‌های المپیک لندن و این که آیا احتمال دارد این نتایج در المپیک ریو نیز تکرار شود، خاطر‌ نشان کرد: نتیجه‌ای که کشتی فرنگی ما در لندن گرفت یک نتیجه‌ فوق‌العاده‌ بود و تکرار آن کار بسیار سختی است. ما علاقه داریم که این نتایج تکرار شود و از این موضوع بسیار خوشحال خواهیم شد، اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که باید بار روانی مدال‌های طلای دوره قبل را از دوش محمد بنا برداریم. نباید توقع داشته باشیم تیم ‌ملی فرنگی همان نتایج را تکرار کند، چرا که این موضوع باعث ایجاد بار روانی برای تیم خواهد شد و ممکن است نتایج معکوسی برای ما در بر داشته باشد.

هاشمی با اشاره به این که کمیته ملی المپیک هر گونه حمایتی را از تیم‌های مدال آور از جمله کشتی انجام خواهد داد، تصریح کرد: ما همه گونه از تیم‌های مدال آور حمایت می‌کنیم تا به اهداف خود در المپیک برسند. خو‌شبختا‌نه با آمدن بنا روحیه فرنگی کاران بسیار خوب شده است و در صحبتی که با بنا، سرمربی تیم ‌ملی داشتم دیدم که انگیزه زیادی دارند و این شادابی را در ابتدای ورودم به تمرین تیم ‌ملی کشتی فرنگی مشاهده کردم که این موضوع اثرات حضور کادرفنی جدید است. تاکید می‌کنم که باید کمک کنیم بار روانی از روی دوش کادرفنی و فرنگی کاران برداشته شود. ما فعلا سه سهمیه باقی‌ مانده برای المپیک در رشته فرنگی داریم که باید بر روی آن تمرکز کنیم. در مجموع نگاه ما در کمیته ملی المپیک این نیست که کشتی فرنگی حتما سه مدال طلا در المپیک بگیرد.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه خاطر‌ نشان کرد: 114 سهمیه کشتی فرنگی برای حضور در المپیک توزیع می‌شود که 36 سهمیه آن در مسابقات جهانی لاس وگاس میان کشورهای جهان توزیع شد که ما توانستیم سه سهمیه را کسب کنیم و تنها دو کشور آذربایجان و روسیه با کسب چهار سهمیه بهتر از ما عمل کردند. بنا‌بر‌این جای نگرانی در این باره وجود ندارد و امیدوارم که در مسابقات قزاقستان که اولین گزینشی المپیک است بتوانیم این سه سهمیه باقی‌ مانده را بگیریم و کادرفنی با خیال راحت بر روی موفقیت در المپیک تمرکز کند.

وی درباره انتخاب ناظر در تیم‌های ورزشی نیز، اظها‌ر کرد: این که هر رشته‌ای ناظر مستقیم ندارد به این معنی نیست که بر روی آن نظارتی صورت نمی‌گیرد. مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ما هر لحظه تیم‌ها را رصد و گزارشات خود را به ما ارائه می‌کنند. قبل از معرفی ناظر برای این که کار آنها با فدراسیون ها تداخلی نداشته باشد شرح وظایف شان را مشخص می‌کنیم و در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این موضوع به تصویب خواهد رسید و بلافاصله ناظرانمان را در همه رشته‌ها مخصوصا رشته‌های مدال آور در المپیک معرفی خواهیم کرد.

هاشمی درباره عدم صدور حکم نایب رییسی علیرضا حیدری در فدراسیون کشتی نیز، عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم این کار در حال انجام شدن است. کمیته ملی المپیک در حد شرح وظایف خود در مسائل مختلف ورود می‌کند اما جایی که احساس نیاز کنیم حتما ورود خواهیم کرد. امیدوارم که مشکل حیدری به زودی حل شود، چرا که او از نخبه های کشتی است و زحمت زیادی کشیده است. امیدوارم که مشکل او حل شود تا او با دلگرمی به کارش ادامه دهد.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره این که پاداش مدال آوران المپیک ریو نسبت به دوره قبل افزایش خواهد داشت یا خیر؟ گفت: فعلا بر مبنای همان دستور‌العمل سابق است و اگر قرار باشد افزایشی در این باره داشته باشیم با تصمیم دولت خواهد بود. البته اعتقاد داریم باید مقدار پاداش‌ها بیشتر شود هر چند که مشکلات مالی در این باره وجود دارد، اما سعی می‌کنیم با انجام کارهای دیگر پاداش‌هایی را از سایر منابع برای مدال آوران جذب کنیم. به عنوان مثال در سفری که دو ماه پیش به مازندران داشتم در دیداری با استاندار آنجا قرار شد که استانداری مازندران به ورزشکاران این استان که در المپیک موفق به مدال شوند به ترتیب 100، 50 و 25 میلیون تومان پاداش بدهد. البته پس از کسب سهمیه المپیک در رشته‌های مختلف با استان‌های دیگر نیز این رایزنی‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی درباره سفر رییس فدراسیون بوکس به ایتالیا علی‌رغم این که ورزشکاران این رشته به دلیل مشکلات مالی به مسابقات جهانی اعزام نشدند، اظها‌ر کرد: اطلاع دارم به این دلیل که فدراسیون می دانست این افراد نمی‌توانند در مسابقات جهانی نتیجه‌ بگیرند از اعزام آنها خودداری کرد و اگر این موضوع صحت داشته باشد اقدام بسیار خوبی است.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان درباره حمایت از رشته‌های مدال‌آور نیز گفت: کشتی، تکواندو و و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی امیدهای اصلی ما در المپیک هستند. احسان حدادی هم در پرتاب دیسک بر اساس سوابق خود به‌ هر‌ حال شانس رسیدن به مدال را دارد. در رشته تیراندازی هم با توجه به رکوردهایی که به ثبت رسیده است می‌توانیم امیدوار باشیم. ما در تخصیص اعتبار بیشترین توجه را به رشته‌ها‌ی مدال آور خواهیم داشت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.